Avatar billede no9be Nybegynder
24. november 2010 - 12:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan installere man WIN 7 fra ny uden at formatere harddisken?

Hej

Jeg har problemer med min computer. Den vil ikke starte. Og jeg vil gerne installere windows 7 igen, men da jeg har vigtige filer på min computer (notater fra skolen), så vil jeg ikke miste alt det.

Er der nogen af jer derude, som har en guide til at installere windows 7 uden at formatere harddisken?

P.s. Det er muligt at gøre det, jeg ved bare ikke hvordan.

Hilsen
Benjamin
Avatar billede swiatecki Novice
24. november 2010 - 12:37 #1
Har du prøvet at smide skiven i og vælge reparer windows?
Avatar billede no9be Nybegynder
24. november 2010 - 12:39 #2
nej, kan man gøre det? (og hviS man gøre det, vil alt blive slettet på min com?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. november 2010 - 12:52 #3
Her er en vejledning tryk på repair du mister ingen af dine filer og programmer men du skal geninsalere service pakkerne og lave opdateringer.http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx
Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 12:53 #4
Du kan sagtens sætte en win 7 skive i din pc og trykke rep. Så kan du være heldig den finder problemerne og dermed kan den starte op.

Ellers er din harddisk opdelt i partitioner ? For så kan du lægge Win7 ned på den partition dine dokumenter ikke lægger på, og få fat i dem den vej. Det har jeg selv prøvet og virker fint.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. november 2010 - 12:56 #5
ups forkert tråd glemte at skifte til den anden side.
Avatar billede no9be Nybegynder
24. november 2010 - 13:00 #6
Tak for jeres svar.

Poko1, det er windows 7. Ikke xp.

Mf_ayo: Okay, har du en guide til det? Hvordan jeg kan lægge min win7 på en af de partitioner uden at lægge win7 på pattition, hvori der er dokumenter.
Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 13:14 #7
Egentlig ikke prøvede mig bare frem.

Men kan da lave en til dig.
Når du går igang med at formatere din pc som man plejer, kan du vælge hvilken partition du gerne vil formatere så kan du formatere den uden de vigtige ting, medmindre det ligger ud over alle partitionerne:D
Det kræver dog du har min. 2 partitioner på din pc ellers virker det ikke.
Når du så har instalerret din Win7 på en af dine partitioner kan du hente tingen på C:drevet eller hvad du kalder det.

Ellers kan man tage sin harddisk ud og sætte den til en anden pc via et kabel så er det bare en ekstern harddisk du sidder med.

Ellers ved jeg ikke hvordan man gør.
Avatar billede no9be Nybegynder
24. november 2010 - 13:18 #8
Hvordan kan man se om ens harddisk har flere partitioner før man går igang med geninstallationen?
Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 13:36 #9
Det viser den når du går igang med at formatere. Den viser dine drev inden du sletter dem.
Den viser dit C: Drev og så de drev der ellers er hvis der er flere. hvilket det ikke lyder til
Avatar billede no9be Nybegynder
24. november 2010 - 13:55 #10
Skal jeg vælge Custom(advanced) eller "upgrade" til at installere?

Tidligere har jeg haft vista, men opgraderede til win7. Jeg fik så en win.old mappe hvor mine ting var gemt. Ville det samme hvis jeg installerede win7 igen?
Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 14:04 #11
Custom (advanced)

Hvis du installere en helt ny Win 7 får du ikke en win.old mappe da du sletter det som ligger på din ene partition.
Avatar billede no9be Nybegynder
24. november 2010 - 14:16 #12
Der er 2 partitioner: Den ene BOOT og den anden Recover. Men hvis jeg vælger recover partitionen, kan jeg ikke installere win7. Så jeg kan kun vælge BOOT partitionen og få alle mine filer slettet?
Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 14:18 #13
Ja så mister du alt. Jeg kender ikke nogle programmer der kan hjælpe dig. kun det at tage harddisken ud og sætte den over i en anden pc som et usb stik.
Avatar billede no9be Nybegynder
24. november 2010 - 14:26 #14
Okay, tak for din hjælp.

Er der nogen der ved om man kab købe et stik, som får direkte kontakt til ens harddisk? og på den måde overføre alt data til en anden computer.
Avatar billede no9be Nybegynder
24. november 2010 - 14:38 #15
Men du får 60 points. Tak for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2012 - 22:45 #16
Skrevet ons. d. 24. november 2010 kl. 14:38:27| #15
Accepteret svar!60 point tildelt
no9be (2.255 point)
Men du får 60 points. Tak for hjælpen.

Nej du tog point selv...