Avatar billede manon Nybegynder
05. januar 2000 - 07:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg kantede hjørner ?

det burde være let :

Hvordan fjerner jeg de kantede hjørner, således at de ser pænt og afrundet ud ?

\manon
Avatar billede buzz Nybegynder
05. januar 2000 - 08:50 #1
Når du tegner og gør ved i Photoshop - skal du være opmærksom på funktionen 'anti-aliased' når funktionen er aktiveret, vil photoshop automatisk lave en udtoning som gør, at det bliver pænt.
/Buzz
Avatar billede dilling Nybegynder
05. januar 2000 - 09:19 #2
I en af paletterne er der en knap med afrundet hjørner under vis menuen
Avatar billede theartist Nybegynder
05. januar 2000 - 09:21 #3
Hvis det er et eksisterende billede kan du også bare bruge dit blur tool (Shift+R - som regel) til lige at tegne kanterne op.

hvis du mener hvordan du laver runde hjørner i photoshop på f.eks. en kasse så skriv igen, det er en anden metode!
Avatar billede manon Nybegynder
05. januar 2000 - 09:56 #4
Tak for det hurtige svar.

Buzz> Dit svar er ikke godt nok - desværre.

Dilling > Tja... hvor og hvorledes - svaret kan jeg ikke rigtige bruge, da det for mig ikke er et svar.

TheArtist > Jo, jeg mener at hvis jeg laver en firkant og prøver at afrunde hjørnerne med cirkler, bliver kanten på cirklerne meget, tjaa .. kantet!

Hvordan får jeg en dejlig rund, blød og symetrisk linie langs kanten ?
Avatar billede buzz Nybegynder
05. januar 2000 - 10:05 #5
manon > Måske forstår jeg ikke dit spm, for det virker fint, du skal bare sikre dig at du anvender 'anti-aliased' hvad enten du laver linier, cirkler, sletter, stroke'er o.s.v. Tro' mig jeg har rundet mange skarpe hjørner.
/Buzz
Avatar billede zane Nybegynder
05. januar 2000 - 10:08 #6
Du skal nok bruge "udtynding" eller "feather" alt efter om det er dk eller uk version.

~zane~
Avatar billede theartist Nybegynder
05. januar 2000 - 11:11 #7
Ok here goes:

1) Du laver en sort firkant med hvid baggrund.

2) Så sætter du gaussian blur på med en høj værdi, jo større firkant jo større værdi.

3) så går du i image/adjust/levels og samler trekanterne i midten alle sammen, derfra køre du de to yderste lidt væk fra hinanden til du opnår det ønskede resultat. Og voila en pæn afrundet firkant. Herefter kan du lave farven om på den hvis du ikke skal bruge den i sort!

--:TheArtist:--
Avatar billede buzz Nybegynder
05. januar 2000 - 11:29 #8
theartist> nu ve' jeg hvorfor du kalder dig for theartist. Respekt...
/Buzz
Avatar billede theartist Nybegynder
05. januar 2000 - 11:48 #9
takker, det var nu et meget basic lille trick.
Avatar billede buzz Nybegynder
05. januar 2000 - 12:22 #10
theartist> Det er måske lidt udenfor denne spm, men har du nogle fede links, til photoshop tips & triks sider. Jeg kan fornemme at der er meget at lære endnu. Jeg kender http://members.xoom.com/logographic/.

manon> Hva´ med lidt response.write
/Buzz
Avatar billede manon Nybegynder
07. januar 2000 - 12:44 #12
Alle < Har lidt for meget at gøre for tiden, men har fundet en løsning ( tror jeg) og vil snart vende tilbage.
Avatar billede goofy Nybegynder
10. januar 2000 - 00:07 #13
Jeg synes "theartist"s svar er lige omkring 100 points værd - en rigtig, kort og præcis måde. Og variabel efter smag og behag.