Avatar billede maxwell Nybegynder
23. november 2010 - 13:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google Analytics - track download af filer

Hejsa

Hvordan ser koden ud hvis jeg ønsker at tracke om f.eks. en agenda bliver downloadet?

Jeg har min Google grundkode placeret før dette kald.

<a href="files/Agenda4.pdf" target="_blank" onClick="java script: pageTracker._trackPageview('/download_Agenda4'); ">L&aelig;s
              mere</a>

Men jeg syntes ikke at dette virker - hvad mangler jeg??
Avatar billede madx Nybegynder
24. november 2010 - 08:26 #1
Har du testet det? Altså både at selve linket fører til download af filen og om disse downloads trackes i GA

Har du prøvet at anvende absolt URL, altså med http://

Du anvender
onClick="java script

Jeg mener at den skal være
onClick="javascript (uden mellemrum)

Henrik
Avatar billede maxwell Nybegynder
24. november 2010 - 11:52 #2
Jeg har testet linket - jeg kan downloade filen. Mit problem er at disse IKKE tracket i GA

Jeg har netop rettet stigen til en absolut URL, og ang. javascript (med eller uden mellemrum) må det være i min copy/paste at dette er opstået for det er ikke i koden.

Jeg har testet igen - jeg vender tilbage i morgen med et svar - da GA ikke køre i realtime :-((
Avatar billede madx Nybegynder
24. november 2010 - 14:31 #3
Kender det - man skal være tålmodig med GA....
Avatar billede maxwell Nybegynder
25. november 2010 - 09:06 #4
hm - ingen forskel :-(

ved ikke lige helt hvor den går galt - det skulle da være muligt ikke?
Avatar billede madx Nybegynder
25. november 2010 - 10:14 #5
Ja, det burde køre...

Men der er altid flere veje til målet.

Prøv en anden mulighed med at sætte en hændelsessporing på.

<a href="AbsolutURL/files/Agenda4.pdf" target="_blank" onClick='pageTracker._trackEvent("Downloads","PDF","Agenda 4");'>Læs mere</a>
Avatar billede maxwell Nybegynder
25. november 2010 - 10:41 #6
OK - men:
1) Hvad gør/bruges til de informationer i () altså "Download","PDF";"Agenda4"?

2) Hvor i GA skulle jeg kunne se disse? Skal jeg gøre noget i GA hvor at det virker?
Avatar billede maxwell Nybegynder
25. november 2010 - 10:46 #7
OK jeg fandt punktet i GA - men hvad med punkt 1?
Avatar billede maxwell Nybegynder
06. december 2010 - 15:40 #8
Kom ikke til at virke :-(