Avatar billede nph12 Nybegynder
23. november 2010 - 12:03 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg webdesign i Photoshop?

Hej
Jeg har hørt, at man kan designe websider i Photoshop. Hvordan designer man ens hjemmesider i Photoshop? Skal man klippe ens webdesign ud i mindre billeder eller hvad gør man?

Der skal vel også tilføjes noget html og css til ens webdesign, hvordan gør man det? Skal man eksportere ens webdesign fra Photoshop til dreamweaver eller hvad gør man?
Avatar billede showsource Seniormester
23. november 2010 - 12:47 #1
Jeg plejer at lave et billede, og derefter "klippe" det i småstykker og sætte det sammen igen med html/css
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. november 2010 - 12:56 #2
Er det hele dit webdesign i Photoshop du "klipper" i småstykker? Hvordan "klipper" du helt præcis dit webdesign i stykker i Photoshop?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2010 - 13:06 #3
Det kan gøres på flere forskellige måder. Jeg gør gerne sodan her:

Jeg designer hele "hjemmesiden" som et billed i den opløsning det nu skal optimeres til

Herefter gemmer jeg til web og enheder (et valg du får nor du skal gemme dit "Billede"

Sørg for at vælge HTML og billeder nor du har klikket gem,

Herefter laver photoshop en "hjemmeside"med nødvendig grafik og alt.

Denne hjemmeside åbnes derefter i en editor og optimeres/ændres/omkodes så den bliver hurtigere og mere effektiv. Det er dette sidste arbejde der er udfordringen
Avatar billede showsource Seniormester
23. november 2010 - 13:17 #4
TIl #2:
Ikke nødvendigvis hele designet, evt. blot banner og menu f.eks.
Og resten så ren html/css

"Klipning" laver jeg med "marquee tool"

Øhh, og jeg har kun 6'eren! :O)
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2010 - 13:27 #5
hvis det bare er et banner, så laves det som alt andet grafik i photoshop. Så må du være meget mere præcis i hvad det er du ønsker at vide
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. november 2010 - 22:16 #6
Jeg er godt klar over, at hvis jeg bare skal designe en banner, så laver jeg den i Photoshop og også bagefter indsætter den i min html/css kode.

Så som jeg ikke helt forstår er, hvordan jeg laver hele mit webdesign i Photoshop, så det kan eksporteres til Dreamweaver. Her tænker jeg på, hvordan laver man søgefelter, formularer og navigationsbar? Da det kun er billeder i Photoshop, hvordan får jeg det laver sådan, at man kan skrive noget i et søgefelt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2010 - 10:22 #7
Hmmm Det mener jeg ikke du kan, jeg har selv kun lavet det grafiske outlook af siderne som photoshop så generere med HTML og grafik der er skåret op så det passer, men alt dynamikken g indhold laver jeg efterfølgende i en html editor. Jeg bruger så at sige kun photoshop til den indledningsvise grafiske skabelon til siderne
Avatar billede nph12 Nybegynder
24. november 2010 - 19:52 #8
OK. Jeg prøver mig lidt frem, og ser om jeg kan finde nogle gode tutorials om emnet.

Mange tak for hjælpen:-)
Avatar billede craver35 Nybegynder
02. december 2010 - 17:17 #9
Hej nph12.

Jeg har lavet en youtube video der handler om det du skriver. Jeg ved ikke om du vil se den! Men den kan hjælpe dig på vej, part 2 er ikke uploadet endnu men den behøver du hellere ikke!

http://www.youtube.com/watch?v=rjkcDPFZpHM

Her kan du se den! Videoen er i HD (Dog med engelsk undertekster
Avatar billede nph12 Nybegynder
11. december 2010 - 22:02 #10
Mange tak for hjælpen. Jeg ser din video og holder øje med nye.
Avatar billede oxonium2000 Nybegynder
11. december 2012 - 19:47 #11
Den her photoshop tutorial film kan fortælle dig hvad du skal bruge:
http://www.vedk.dk/E_Learning/hd/hjemmeside_design.htm