Avatar billede mrxanderson Nybegynder
23. november 2010 - 11:13 Der er 1 kommentar

import af salgsdata

Jeg arbejder på et Excel ark, der skal beregne nogle salgstal ud.

På vores intranet har vi en salgsregeristering, som opdateres løbende hver dag. Jeg har sat Excel til at hente salgregeristeringen. Problemet er at når jeg vil refferer til den i et nyt ark ( samme regnearks fil ) så gør jeg det ved fx Celle B1 og ned, problemet er at når jeg så opdater salgslisten, så får jeg et hul i mit andet ark idet den springer en celle over, så den pludselig midt i arket går fra at refferer til fx Celle B,1,2,3,4,5,7 fordi at salgsregeristeringenslisten er blevet udviddet med et navn eller 2 mere, siden den sidst blev opdateret. Hvordan løser jeg dette problem?
Avatar billede TUFexcel Juniormester
24. november 2010 - 12:26 #1
Har du prøvet med navnestyring.
f.eks "TYGGUMMI" = b1

Bare en ide. Men prøv det: Formler/Definerede navne/Definer navn