Avatar billede jobestar Nybegynder
22. november 2010 - 13:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

strømsparende løsning til torrent?

Hej

jeg tænker der må findes en slags boks, der kan køre en torrent klient, og hvor man så sætter en usb hd til, og så kan den køre i døgndrift, uden at bruge særlig meget strøm?

før brugte jeg min bærbar, da den jo heller ikke bruger alverden, men nu gik kølefanen ned og bærbaren er så gammmel det ikke giver mening at begyndte at bestille ny fane hjem og rode med det.

Findes der noget særligt udviklet hardware til torrent formålet? evt. noget som ikke har bevægelige dele.

en Iphone må jo have rigeligt med processerkraft osv. til at kunne køre en torrent klient, så det må da være muligt, at nogen har lavet en billig fast hardware dims, uden bevægelige dele, der kan stå og hente torrents hele natten?

mvh jobestar
Avatar billede Daldof Nybegynder
22. november 2010 - 13:49 #1
denne løsning koster nok lidt mere end en ny blæser til den bærbare, men tror det kan betale sig i længden.
NAS-drevet Qnap 109, den kan stå og tygge torrent helt alene.
ud over de andre fordele du får med en nas på netværket.
mvh
Daldof
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. november 2010 - 14:31 #2
Jeg ville også gå efter en NAS boks, ville dog finde en med 2 eller 4 diske i så du får rigeligt med dataplads, her er QNAP nok at foretrække.

Du kunne evt også prøve at købe en Andoid telefon og kode en torrent client selv. den skulle gerne kunne snakke med en USB diske og den har netværk, det er nok det biligeste strøm mæssigt ;)
Avatar billede jobestar Nybegynder
02. december 2010 - 12:39 #3
Hej tak for svarene og sorry den sene tilbagemelding.

lyder som en NAS kunne være et bud, men endnu bedre med en android dims, jeg vil bare gerne have et fysisk LAN kabel, da jeg aldrig har fået fuld forbindelse via wifi.. (mht til en mobil = intet LAN stik)

men jeg vender tilbage når jeg har fundet på den ideele løsning :)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. december 2010 - 15:16 #4
Det med mobilen var også mest for sjov. men det kunne helt sikkert godt lade sig gøre. hvis man ville.

Behold du bare point...