Avatar billede u5a Nybegynder
21. november 2010 - 21:02 Der er 10 kommentarer

Hjælp. Mine dokumenter er væk

Hej alle.
Kan nogen hjælpe mig. Pludselig er computer gået helt i fisk. Alle mine filer og diverse billeder med familen er pludselig forsvundet fra dokumentmappen. Kort sagt alt. Da jeg startede computeren op i formiddags, var mit vindue blevet ændret og dokumentmappen var tom. De er ikke slettet, for jeg kan se på harddiskpladsen, er der stadig er den samme plads til rådighed.
Har også prøvet at åbne i fejlsikret tilstand. Kan heller ikke søge efter det i søg. Det program kan jeg lige pludselig heller ikke åbne.
Nogle der har et godt råd eller ved hvorfor den pludselig gør det.
21. november 2010 - 21:38 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
21. november 2010 - 22:39 #2
Jeg har med stort held brugt ARAX disk doctor til den slags.

Det lyder nu egentlig lidt som noget virus noget.

Jeg ville nok ghoste disken, og så arbejde på kopien med ARAX.

Held og lykke.
Avatar billede u5a Nybegynder
21. november 2010 - 22:49 #3
Glemte at skrive, at det er windows xp.
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2010 - 02:36 #4
Åbner du på den samme brugerprofil eller -konto, som tidligere?
Avatar billede u5a Nybegynder
22. november 2010 - 05:04 #5
Åbner på samme måde. har lige prævet at se om mit virusprogram havde fundet noget. Det er fandme også forsvundet.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. november 2010 - 05:17 #6
Du kan prøve med en systemgendannelse, jeg ved ikke om det vil funke:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstår.

NB: Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
22. november 2010 - 06:16 #7
... jeg tror mere at du er Logget på med en TEMP profil; derfor kan genvejen til diverse (incl sikkerhedsprogram) ikke ses i den profil...
Og TEMP's [Dokumenter] pejer selvfølgelig på noget andet ...

Se i C:\Documents and Settings\[dit-tidligere-login-navn]\ ...
Avatar billede jannickh Nybegynder
26. november 2010 - 19:20 #8
Det er nu en god ide altid at have en kopi af billeder, breve og lign ligende på en anden Harddisk, som sikkerhedskopi.

Jeg har engang selv mistet fotos der lå på et hukkomelses kort, men photocare, havde en lille disk, til genopretning, af billederne, så jeg fik de fleste foto,s igen.

Men de havde dog alle fået andre navne.

Hilsen

jannickh
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 19:52 #9
Jeg syntes Vejmands forslag her må være et oplagt forsøg.

Det er gangske ufarligt og kan fortrydes igen.

evt fra fejlsikret.

#6
Du kan prøve med en systemgendannelse, jeg ved ikke om det vil funke:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstår.
26. november 2010 - 19:59 #10
Ska' vi lige har <u5a> på banen igen ???