Avatar billede atomfly Nybegynder
19. november 2010 - 16:57 Der er 1 kommentar

Nægter at åbne IE når man trykker på link i mailen i outlook!

Har problemer med at få lov til at trykke på link i outlook 2010 og for at vide at der er begræninger på computeren. Dvs at den åbner ikke IE når jeg trykker på et link i en mail, i outlook 2010!

Kan i hjælpe mig????
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2010 - 18:30 #1
Har du f.eks firefox eller anden browser end IE på den maskien eller har HAFT ?
Hvis ja, at du har, så prøv at sætte Explorer til at være din default browser - Outlook vil ikke acceptere at du "kun" bruger f.eks Firefox eller Chrome

Eller hvis du har haft andre browsere installeret, så kan du prøve følgende:

Klik på Start, og Skriv REGEDIT i søgefeltet og klik OK.
Navigere ned igennem mappen, så du finder frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
Dobbelt klik på linjen .html og vælg ændre (modify)
Skift værdien for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
ændre værdien til det samme "htmlfile som ovenstående