Avatar billede lazer2 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:04 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Bundkort til AMD Thunderb. 1400 Mhz.

Jeg er på den.
Jeg har læst en masse anmeldelser om Bundkort. Og havde oprindeligt tænkt mig en:
Epox EP8KTA3 og AMD Thunderbird 1400Mhz kombinationen.
Men nu har jeg læst en anmeldelse af EPOX kortet, som beskriver en masse \"fejl\" og opdateringsproblemer ved kortet.
Men hvad skal jeg så vælge????
Der skal helst ikke være Audio på Kortet.
Jeg har i forvejen et Athlon 700Mhz, på et ASUS K7M kort. Og er rimelig tilfreds. Men jeg plejer at fordoble ydelsen når det er muligt. Derfor er det til til 1400 Mhz. Men det skal dælme være det værd. Please help!!
Gerne med links til Hjemmesider, som anbefaler de rigtigt fede løsninger.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2001 - 15:10 #1
hvor har du læst om \"disse fejl\"??

jeg har et EPoX 8KTA3+ det virker 100% med en 1Ghz TB
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2001 - 15:13 #2
det er *næsten* den samme som du omtaler, jeg har bare RAID også!
Avatar billede stig3 Mester
26. juli 2001 - 15:13 #3
Kan du ikke beholde dit bundkort ?
Avatar billede makse Nybegynder
26. juli 2001 - 15:16 #4
Vent til der kommer bundkort, med det nye SIS735 chipset.
Iflg. det nyeste nummer af Privat Computer er det, det hurtigste bundkort i øjeblikket.
Du skal så også lige havde nogle nye DDR ramkredse.
Avatar billede lazer2 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:24 #5
Jeg kan ikke beholde mit bundkort, da det er et Slot A, og ikke et Socket A. (Min største fejltagelse, tsk!)

Testen jeg har læst er på :
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainEpoxEp8KTA3.asp
Vedkommende havde en masse problemer som jeg gerne vil undgå. Jeg gider fx. ikke skulle skifte chips på kortet for at kunn eopdatere det.
Hvem laver SIS735 chipsættet, og hvilke kort kommer til at understøtte det?
Hvad med ASUS K7V266? Var det noget?
Avatar billede makse Nybegynder
26. juli 2001 - 15:29 #6
Jeg regner da med, at alle de gængse producenter vil tage SIS735 chipsettet til sig.
Den udgavde som PC testede, havde også 3 Firewire porte inkluderet.
Avatar billede lazer2 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:31 #7
Jeg sidder med PC bladet og tjekker lige.
Avatar billede makse Nybegynder
26. juli 2001 - 15:33 #8
Side 25. :)
Avatar billede lazer2 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:36 #9
Okay, men jeg kan bare ikke finde nogen producenter der har det? (Edbpriser)
Avatar billede makse Nybegynder
26. juli 2001 - 15:37 #10
Nej, det er ikke kommet endnu. Men det er spørgsmålet, om det ikke er vær at vente på.
Det er jo sommer og alt det der. :)
Avatar billede lazer2 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:40 #11
Jeg tjekkede lige en anmeldelse af kortet på:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/stories.php?story=01/07/18/4716823
Og noget kunne tyde på at du har ret, måske skulle jeg vente lidt. Selv om det bliver meget svært.
Avatar billede lazer2 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:50 #12
EPox 8KTA3 Pro vil understøtte SIS735.
Avatar billede stig3 Mester
26. juli 2001 - 15:56 #13
Jeg har selv lige købt et ABIT KT7A og er meget tilfreds med det. Der er også gode instillingsmuligheder, hvis man skulle få lyst til at overclocke en dag.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2001 - 16:46 #14
lazer2 => det med at skulle skifte chip, er kun på nogle budnkort! (har snakket med EPoX).. jeg fik skiftet min.. og nu er der absolute INGEN probz!. og Alle nye Budnkort efter den 03/2001 skulle IKKE have denne fejl! men ellers er det ikke noget der tager lang tid! (ca 5min) at få skiftet den!
Der er også gode OC muligheder på 8KTA3.. (kan klare 2324Mhz med en FSB på 166Mhz! med den nyeste BIOS!)

Så jeg synes ikke at du skal fra vælge EPoX pga. den chip fejl!
Hvad med disse!
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/ep-8k7a+.htm
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264747919

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8kha.htm
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264747892
Avatar billede themulan Nybegynder
26. juli 2001 - 17:08 #15
hmm.. jeg ville vente på nForce... eller købe et amd 761 chipset da det har over et halvt år bag sig, så de fleste fejl er nok rettet nu... aldrig køb 1. udgave af en bundkort da der næsten altid er fejl i.... ang. SIS735 så har den nogle gode test resultater, men sis er jo kendt for billige og ik så gode chipset, så jeg ville nok vente med det, og se hvad andre siger til det.... det beste amd 761 MB du kan få nu er : Gigabyte GA-7DX ...
læs denne test http://www.tbreak.com/hard/mobo/giga_7dxr/page1.asp  eller kig efter det på de forskellige hardware sites...
Avatar billede lazer2 Nybegynder
27. juli 2001 - 00:38 #16
Mange tak for tilbagemeldingerne. Jeg vælger at dele points ud til jer alle, da I alle giver gode svar. Da det jo ikke er penge kan jeg godt tillade mig at være gavmild, så 150 til hver.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2001 - 00:41 #17
lazer2 => du har kun givet makse 150Pointz..
Avatar billede lazer2 Nybegynder
27. juli 2001 - 00:51 #18
Jeg var inde under Advanceret og vælge jer alle 3 og gav 150 til hver. Hvirker det ikke eller hvad???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2001 - 00:53 #19
du har kun afsat 150 Pointz til dette spm.. du skulle have afsat 450 hvis der skulle være til alle.. *S*
hvis vi andre skal have noget, så skal du oprette et nyt spm!
Avatar billede lazer2 Nybegynder
27. juli 2001 - 00:54 #20
OKay. Jeg kalder det Points til rkhdk og themulan.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2001 - 00:55 #21
læg et link ind her!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2001 - 00:56 #22
Avatar billede makse Nybegynder
27. juli 2001 - 01:03 #23
Takker for point. :)
Hvis du bestemmer dig for et SIS735 kort, så kom med en tilbagemelding om hvordan det kører.