Avatar billede helme1986 Nybegynder
19. november 2010 - 08:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spørger om bruger ved opstart af computer

Kære eksperten.dk

Jeg har søgt rundt på hjemmesiden for at finde svar på mit spørgsmål - uden held.

En bekendt startede en dag sin computer op, og så var der pludselig oprettet en bruger (hans navn) og til den bruger skulle han taste en adgangskode. Fordi han ikke kender adgangskoden kan han ikke komme ind i comuputeren.
Han mener ikke at have gjort noget så der pludselig skulle bruges brugernavn for at få adgang til PC'en.

Har I nogen idé om hvordan det er sket og hvad man kan gøre ved det?

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 08:48 #1
der findes en metode til at nulstill password lavet i windows

lav sådan en cd

http://ophcrack.sourceforge.net/

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 08:49 #2
Har i mulighed for at starte op i fejlsikret tilstand (tyrk F8 gentagne gange under opstart), og logge på med administrator kontoen?
Avatar billede helme1986 Nybegynder
19. november 2010 - 08:57 #3
treatmenice: Tak for svar, har ikke mulighed for at lave en cd-rom pt. Så håber på andre svar, ellers må vi prøve din metode.

220661: Men hvis der ikke har været en administratorkonto fra start, vil metoden så virke? Normalt går den direkte ind i computeren uden at man skal logge på.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 09:05 #4
brug kommentar når du skriver og opretter spørgsmål
svar er til lukning af spørgsmål

min kommentar er - du har ikke noget valg jo at geninstallere windows

m.v.h
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
19. november 2010 - 11:09 #5
prøv og se om der overhovedet er kode... bare tryk log ind uden noget i feltet ?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2011 - 18:50 #6
hvad endte det med?? Du har lukket igen.