Avatar billede madsjh Nybegynder
18. november 2010 - 20:38 Der er 4 kommentarer

Helt galt med min kones bærbar

Jeg kan intet foretage mig på den bærbare computer, andet end at der kommer den ene pop op, efter den anden op.

Jeg bruger pt IE webbrowser.

Den bliver ved med at melde om at jeg skal bruge Security Tool og den vil i sidste ende have penge osv.

På min egen stationær bruger jeg avast og det virker fint nok. Så derfor har jeg også prøvet at installere det på den bærbar. Men det vil den ikke acceptere nu.

Den bliver ved med at skrive: F.eks en fil, Denne orm forsøger at sende dit kreditkort, bruger F.eks fil at oprette forbindelse til en fjrn vært.

Nogle der kan hjælpe mig ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2010 - 21:00 #1
Jeg ville starte med at gå til kør skriv msconfig tryk ok gå til fanen start og deaktiver alle så du har ro til at gå ind på TDC sikkerhed og kør onlinescan så tager vi den der fra
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 21:13 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2010 - 21:15 #3
Han skal lige genstarte.
Det er jo Start du har henvist til.

Han kunne også gøre dette:

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 21:26 #4
http://www.eksperten.dk/spm/920556

Jeg kunne først fjerne den efter hijack this og i fejlsikret tilstand, hvis det er ovenforviste virus.