Avatar billede nadster Nybegynder
26. juli 2001 - 14:37 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Problem med TV-out på Win2000

Jeg har et Intel 740 8mb AGP kort med TV-out, men kan ikke gøre brug af TV-out. Jeg har som nævnt win2000 installeret, og kortet er også installret og virker såmænd fint nok. Jeg har før haft Windows ME inde og der kunne jeg godt få TV-out til at fungere. Jeg har været inde på Intel\'s website og finde de nyeste drivere, men det har ikke hjulpet. Jeg fandt også ud af der, at Intel ikke længere yder support på mit kort (ja, jeg ved godt det er gammelt, men jeg har ikke råd til et nyt).

Jeg har også kigget på OpenGL, men da der ikke er kommet en version til win2000 endnu, kan jeg ikke bruge den. Min teori er at jeg ikke har den driver der skal bruges til at få kortet til at udnytte TV-out funktionen.

Nogen der hjælpe mig med det???
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 14:43 #1
Det skyldes som sagt at din driver er forkert, du skal være sikker på at du har anskaffet dig en driver til win2000... kig evt på www.driverguide.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 14:45 #2
Hvad er det for en OpenGl jeg kan se i mine skærmindstillinger, Logoet ser rigtigt ud og jeg kan ændre data i det!
Bruger kun win2k og Geforce 2MX grafikkort!
Avatar billede nadster Nybegynder
26. juli 2001 - 14:50 #3
mc3762>> Kigger lige på linket

retaxes>> den eneste openGL jeg har kunnet finde er til win95/98 og der står på deres www.opengl.com at de ikke har nogen version til win2000
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 14:56 #4
På den link du anviste læste jeg dette her:

Available Everywhere
Supported on all UNIX® workstations, and shipped standard with every Windows 95/98/2000/NT and MacOS PC, no other graphics API operates on a wider range of hardware platforms and software environments. OpenGL runs on every major operating system including Mac OS, OS/2, UNIX, Windows 95/98, Windows 2000, Windows NT, Linux, OPENStep, and BeOS; it also works with every major windowing system, including Win32, MacOS, Presentation Manager, and X-Window System. OpenGL is callable from Ada, C, C++, Fortran, Python, Perl and Java and offers complete independence from network protocols and topologies.

Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 15:03 #5
Her er der en der stiller spørgsmålet

Does Windows 2000 & Windows ME support OpenGL?

Yes. OpenGL is included with all version of Windows. OpenGL runtime library v1.1 ships as part of Windows NT v4.0, Windows 2000, Windows ME, Windows 98, and Windows 95 (OSR2) . The OpenGL v1.1 libraries are also available as the self-extracting archive file from the Microsoft Site via HTTP or FTP. (This contains opengl32.dll which is needed to run OpenGL programs under Windows.)

Hardware vendors can write OpenGL 1.2 drivers using the existing OpenGL 1.1 DDK today. An updated DDK that simplifies the development of OpenGL 1.2 ICDs will be made available sometime in 2000.

A software OpenGL 1.2 runtime from Microsoft is expected in 2nd half of 2000.

This contains opengl32.dll which is needed to run OpenGL programs under Windows. Check the READ ME for installation instructions.
>OpenGL 1.1 is bundled with Windows NT 4.0.
Top of Page
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:05 #6
Som sagt før så skyldes det at du har den forkerte driver... Du må ud og finde den...
Avatar billede nadster Nybegynder
26. juli 2001 - 15:09 #7
retaxes>> yeap, det har jeg også læst, og jeg har hentet den fil ned som der er link til. Men når jeg skal installere den, så siger den at den er til windows 95 og 98 og kan derfor ikke bruges.

mc3762>> Ja, det var det jeg regnede med selv. Problemet er bare, hvor jeg skal finde den. Det er der skoen trykker.

Nu booter jeg lige, fandt måske noget inde på www.driverguide.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 15:17 #8
nadster> Jeg har ikke hentet noget specielt til OpenGl, den var der bare da jeg installerede Nvidia 12.41.
Avatar billede nadster Nybegynder
26. juli 2001 - 15:17 #9
nope, virker sgu stadigvæk ikke.

Det er fandme irriterende at det l*rt ikke gider, eller rettee sagt, at man ikke kan finde en bette lille driver.
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:19 #10
Hvis du har hentet den rigtige driver og det ikke virker... så har du et problem
Avatar billede nadster Nybegynder
26. juli 2001 - 15:22 #11
den driver jeg fandt var til mit grafikkort, altså Intel i740, og jeg får ikke mulighed for at vælge i TV-out under settings. Stadigvæk så fungere kortet jo fint nok, det er bare den møg tv-out der mangler at blive aktiveret
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:27 #12
Så tror jeg desværre ikke du kan gøre så meget mere..... :-)
Avatar billede nadster Nybegynder
26. juli 2001 - 15:32 #13
nej det kan efterhånden godt tyde på at jeg ikke har flere valgmuligheder end at glemme det TV-out. Lidt ærgeligt, men det er der jo ikke så meget at gøre ved.

I få begge to nogle point som tak for hjælpen
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 15:33 #14
Vi takker... Og held og lykke med det... :-)
Avatar billede nadster Nybegynder
26. juli 2001 - 15:35 #15
Jo tak, jeg vil begive mig videre ud i verden og se om jeg skulle rende ind i noget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 15:40 #16
Takker for pointene ;o), jeg er sikker på at du ikke giver op og du finder nok noget der kan bruges!