Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
17. november 2010 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTC mobil.

Hey folkens.
Jeg har lidt et problem med et SD-kort.
Har fået et SD-kort på 8GB til min HTC Hero.
Problemet er bare at når jeg sætter det i min telefon, så kommer den med en fejlmelding:

Blankt SD-kort
SD-Kort tomt eler har ikke-understøttet filsystem

Jeg har prøvet at formatere det fra telefonen af, det vil den ikke, den gør ingenting.
Har prøvet at smække den i adapteren og så til computeren, men min computer vil ikke engang finde kortet.
Har genstartet telefonen med kortet i, og det hjælper ikke.

Nogen der har et svar? Ville være så dejligt.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. november 2010 - 19:17 #1
Du har vel ikke kortlæser i din pc, så kunne du jo prøve at sætte kortet deri....:D

/Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. november 2010 - 19:31 #2
Har lige tjekket min egen, og kortet jeg har i, er formatteret i FAT 32....så har du kortlæser i din pc, så skulle du kunne gøre på den....
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
17. november 2010 - 20:35 #3
Har kortlæser i min PC, men når jeg sætter kortet i, vil min PC ikke finde kortet.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. november 2010 - 20:39 #4
ok......har du husket at demonterer dit gamle kort i din HTC, før du tager det ud sætter det nye i?
Avatar billede sifuentes Nybegynder
17. november 2010 - 20:47 #5
8 Gb kort kræver en kortlæser der er SDHC (HC=High Capacety) kompatibel, og det er gamle kortlæsere ikke, de kan max. læse og skrive til 2 Gb kort. Og ja Windows fatter ikke hvad der foregår og giver dig en "sang fra de varme lande", i stedet for at forklare tingenes rette sammenhæng.
Avatar billede Ingeniousify Nybegynder
17. november 2010 - 21:10 #6
Mr Athlon - Nej det har jeg ikke, kan det være en løsning? Selvom jeg formaterede det gamle SD kort jeg tog ud inden?

sifuentes - Okay, så det vil sige den lille kortlæser jeg fik med til mit 4GB SD kort ikke virker til mit 8GB kort?
Men hvorfor kan jeg så ikke formatere mit kort via min telefon?
Avatar billede sifuentes Nybegynder
17. november 2010 - 22:18 #7
Ok! Både 4, 8, 16 og 32 Gb kort kræver SDHC kompatibilitet, så hvis du i en kortlæser kan formatere et 4 Gb kort, så skal det også kunne lade sig gøre at formatere et 8 Gb, i modsat fald må kortet formodes at være defekt. Virker kortet derimod i efter hensigten i en kortlæser, så er det telefonen der har en defekt. Jeg ved ikke om din telefon er SDHC kompatibel, men det er den hvis den kan læse og skrive 4 Gb kort, der vel at mærke er formateret som en 4 Gb partition, og ikke kun som en 2 Gb.