Avatar billede skitz0 Nybegynder
17. november 2010 - 18:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk til 2 diske

Søger en ekstern harddisk hvor der er 2 diske. Dvs. at hvis den ene går i stykker, har den gemt alt på den anden, hvis i forstår mig :)? Vil gerne have en på 1TB, og det skal være inden for en rimelig pris, omkring 700 - 1000kr
Har selv kigget lidt rundt på nettet, man kan ikke lige finde nogle.. Håber her er nogle som kan :)
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2010 - 18:32 #1
Detkræver vist lidt mere forklaring.
Er det kun data til/for back-up du tænker på eller er styresystem, data osv ?

Hvis du skal gemme/skrive på 2 diske samtidig, så er det vis RAID 1: Mirror du skal ud i

http://www.version2.dk/leksikon/RAID
Avatar billede skitz0 Nybegynder
17. november 2010 - 18:45 #2
Ja, kan godt se det er lidt at svært at forstå i min tekst, men ja det skal være en RAID 1: Mirror, som bare skal kunne indeholde film, musik, billeder etc.
Har kigget på elgigantens side men kan kun lige se NAS som skulle har RAID 1, og det er ikke lige det jeg kigger efter :P
Avatar billede skitz0 Nybegynder
17. november 2010 - 19:29 #4
Mange tak for svaret, lægger du et svar, giver jeg dig nogle points :)
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2010 - 19:43 #5
Selv tak, Håber det er noget du kan bruge :-)
Avatar billede skitz0 Nybegynder
18. november 2010 - 17:33 #6
Kunne helt klart bruge dit svar, mange tak :)