Avatar billede Svane55 Nybegynder
17. november 2010 - 17:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan sletter jeg alle tabeller

Jeg har en Umbraco installation på mit site, og har "fucket det op". jeg vil derfor gerne slette alt, inklusiv tabellerne databasen, så jeg kan starte forfra.
jeg vil gerne af med det hele, så det kunne være rart at kunne gøre det i et "hug".

hvordan gør jeg det.

Da det er aldrig lykkedes mig at få instaleret sql server managemnet studio er min adgang til databasen lige nu gennem Visual Studio 2010.
Avatar billede bkp Nybegynder
17. november 2010 - 18:16 #1
Du kan prøve at droppe hele din database via dbcommands

DROP DATABASE database
Avatar billede Svane55 Nybegynder
17. november 2010 - 21:51 #2
Det er en hosted løsning jeg har, så kan sikkert ikke slette hele DB, og kan i hvert tilfælde ikke oprette en ny når den er slettet.
Avatar billede Syska Mester
17. november 2010 - 22:00 #3
Kan du ikke slette dine tables fra VS 2010 så ?
Avatar billede Svane55 Nybegynder
17. november 2010 - 22:21 #4
hmm, jo det lykkedes.
der var en del constrains, så jeg regnede ikke med at jeg ville få det hele slettet før om et par dage..... men jo det var så ikke så svært.

tak
Avatar billede Syska Mester
17. november 2010 - 22:47 #5
Ja, der er mange ... :-) Plejer selv bare at slette hele databasen ... og rette en ny, men når det er en hosted løsning er det jo ik' så nemt.

Umbraco er et dejligt CMS ... love it.

mvh
Avatar billede Svane55 Nybegynder
17. november 2010 - 22:57 #6
ja det ser ret "ligetil" ud, men skal lige lære det mere at kende :)

smid et svar
Avatar billede Syska Mester
17. november 2010 - 23:34 #7
svar.

Ja, XSLT er i hvert fald en god ting at kunne ...

mvh