Avatar billede smitx Praktikant
17. november 2010 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Liga og henvisning

Hej alle sammen.

Jeg har siddet i 2 dage nu og kæmpet med et lille projekt til eget brug.

1.
En gangske simpel tabel ligesom en liga, holdnavne og point.
Hvordan overfører jeg navnet på holdet, samt pointene og for sorteret den, så ledes at fleste point ligger øverst og mindste ligger nederst?
Har fundet formlen SUM, men når jeg prøver at sorterer kommer der bare en masse ##### tegn.
Jeg vil gerne have det til at sortere på points, og at holdnavnene følger med i sorteringen.

2.
Jeg har delt 5 hold op i 5 bokse med navnene på medlemmerne nedad gående i hver boks.

Jeg har lavet således at jeg skriver et tal ud for et medlem (points).

Jeg skal så have et felt et andet sted som kan regne ud hvilken medlem der har bedste og dårligste scorer.
Så langt så godt, har fundet ud af det med MAKS og MIN formlen.
Men jeg er gået i stå med at få selve navnet med over i det nye felt.
Hvad gør jeg lige her?

Håber i forstår spørgsmålet :)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
17. november 2010 - 13:36 #1
Prøv at kigge på en pivot tabel.
Avatar billede smitx Praktikant
17. november 2010 - 20:05 #2
Øhh ja?

Og hvor er pivot tabel ? :)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
18. november 2010 - 09:18 #3
Her er en lille guide: http://www.timeatlas.com/5_minute_tips/chunkers/learn_to_use_pivot_tables_in_excel_2007_to_organize_data

Men det korte svar er, på "Indsæt"-båndet, helt til venstre.
Avatar billede smitx Praktikant
18. november 2010 - 14:48 #4
Hej

Ikke særlig brugbar, man skal sidde og klikke opdater på alle pivottabellerne for at få nyeste ændringer.
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 14:19 #5
Lukker

Har fundet en anden løsning