Avatar billede ulsti Nybegynder
17. november 2010 - 12:57 Der er 2 kommentarer

windows 7 live mail

Jeg har fået ny pc med windows 7 på.

Jeg bruger nu mailprogrammet live.

Jeg kan ikke finde en stavekontrol i live, kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. november 2010 - 13:51 #1
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2010 - 18:21 #2
Denne guide virker, har installeret det på 3 W7 maskiner i denne mdr. også på en maskine der er fuldt opdateret med WML 2011

Der har kun været 60 dages prøve versioner af Office på de maskiner, så derfor er stavekontrol downloadet via det lille røde link "denne lille pakke"- indeholder 18 filer når den er pakket ud, men du skal kun bruge disse to:
MSSP3DA.LEX
MSSP3DA.DLL

Når du kommer til punktet hvor du skal oprette et par nye mapper, så vær opmærksom på at der er forskel hvorpå 32bit og 64Bit mapperne er
32bit: C:\Program Files\Windows Live\Mail\Proof
64bit: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Mail\Proof

Der findes allerede en mappe under ovennævnte stie, der hedder "prf0009", så blot du ståe på mappen "PROFF", så opetter du den nye mappe prf0006 der og så vil du så have selvfølgelig have 2 mapper der som der er vist i linket.
Dog vil ikonerne vis lidt anderledses end de er i linket

Når du har hentet "spell.zip" så skal den også lige pakkes ud og du kopier SPELL (konfigurationsindstillinger) ind i mappe "2"

http://peter.mpbrun.dk/20080513/f-dansk-stavekontrol-i-windows-live-mail/