Avatar billede ves Nybegynder
17. november 2010 - 08:58 Der er 1 løsning

Query til Excel Vba

Hej Eksperter

Inden spørgsmål skal jeg lige gøre opmærksom på at jeg er en novice indenfor programmering. :-)

Jeg skal have lavet en forespørgelse til access indefra VBA. Det er en simpel forespørgelse der henter data fra en tabel som indeholder et Dato felt og andre.
Det jeg gerne ville var at have en Userform der udfører denne forespørgelse og at man i denne Userform kan lave en sortering på en Dato
Alternativt at forespørgelsen Henter en værdi fra en celle(Now()) ved åbning af excel.

Jeg har prøvet med Excels indbyggede forespørgelse og sat den til [from] i SQL Criterie og så henvise til celle A1. Men der kan gå kludder i det hvis der ikke er poster den dag.

Jeg har været rundt på nettet(1000 Sider) for at undersøge om jeg kan finde noget kode der kunne rettes til, men enten findes det ikke eller også er det mine evner der ikke slår til.

På forhånd tusind tak!
Avatar billede ves Nybegynder
02. december 2010 - 06:38 #1
tak