Avatar billede rotco Juniormester
16. november 2010 - 13:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke programmer bruges til uddannelsen web-integrator?

Hej,

Jeg skal i praktik i 2 uger som web-integrator.. Ja det lyder lidt mærkeligt med praktik, men jeg skal 2 uger i praktik på Hansenberg i Kolding.

Jeg kommer ind lige midt i deres forløb, og det synes jeg sgu egentlig er lidt irriterende.

Jeg kan godt programmere PHP - men jeg er ret sikker på at jeg gør det anderledes end de lær' det på skolen, så i stedet for at spørge om 1000 ting når jeg starter, kunne det jo være rart hvis jeg vidste hvilke programmer de brugte til deres programmering?

Jeg skal være der imens de lære at programmere PHP og databaser (som man nok ikke programmere), så er der nogle kloge hovedet her på eksperten.dk som ved hvilke programmer de bruger?

Jeg bruger notepad til at programmere i nu.. Jeg har omkring 1 uge til at sætte mig ind i nye programmer, så alt hjælp vil være kanon.

Tak :-)
Avatar billede perfektus Nybegynder
16. november 2010 - 13:37 #1
Jeg er selv uddannet Web-integrator, og vi havde installeret Dreamweaver på alle computerne samt Notepad++..

Hvad man vil bruge er meget hvad man selv vil, jeg brugte f.eks noget der hedder PHPed, der både har ID og PHP debug.
Ja og så er Dreamweaver jo bare lårt til at lave programmering i :), så det kan slet ikke anbefales.

Du skal dog have enten WAMP eller xampp installert, eller andre local servere :).

Så man kan vel sige der ikke er nogle specifikke programmer, det er mere dit eget valg.

Desuden havde vi også diverse SQL Bench til at lave sql querys med, ikke at jeg brugte dem :), Men de kan være meget rare at have.

Håber det kunne bruges.

Mvh
Avatar billede rotco Juniormester
21. november 2010 - 13:23 #2
Mange tak for dit input!

Jeg vil lige prøve at kigge på det - takker.

Andre med nogle forslag? :)

Du må gerne komme med et svar - alle inputs som er noget værd for mig, får lov at dele pointene :)
Avatar billede perfektus Nybegynder
21. november 2010 - 14:16 #3
Velbekomme, jeg er bare glad for at kunne hjælpe :).

Håber du får noget ud af dit ophold ;).

Mvh.