Avatar billede catu Nybegynder
16. november 2010 - 10:47 Der er 1 løsning

MacBook mister internet

Jeg har et virkeligt underligt problem.
Min MacBook mister af og til internetforbindelsen, og dog ikke. Jeg kan fx have en download-kø igang i Unison, der kører med fuld hast, eller den hastighed jeg har angivet den til.
Hvis jeg så vil bruge computeren til kigge på websider, så fryser den nærmest, og skriver bare finder... (fx finder www.facebook.com) - 1 minuts tid senere er der så hul igennem igen. I denne periode kører Unison fint. Tit har jeg heller ikke problemer med at søge på google mens det står på, men jeg kan ikke klikke videre på et link fra søgningen. Problemet er ikke på min Mac Mini, der dog er forbundet via kabel, for at få Gigabit adgang til min NAS i kælderen. MacBooken går altså på trådløst.

Jeg tænker selv problemet et eller andet sted skyldes at jeg har 2 Airport Extreme basestationer stående, hvor den ene er sat til at forlænge det trådløse netværk til børneværelset, så deres ældre Mac Mini kan komme på med kabel (den har ikke n-draft netkort), men det burde jo virke. Det er sat op efter foreskrifter fra Apple.

På min svigermors PC var der et lignende problem, hvor jeg har afhjulpet det ved at fjerne et kryds i IPv6, under egenskaber for netværkskortet. Kunne det evt være det samme jeg er ude i her?

Håber der er nogen der har nogen gode forslag :)
Avatar billede catu Nybegynder
29. maj 2012 - 12:05 #1
lukker