Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
15. november 2010 - 09:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til en OSO opgave i 10. klasse.

Hej, jeg er en dreng på 15år der går i 10 klasse på Nordfyns Efterskole, og jeg er i øjeblikket igang med at skrive en OSO opgave. jeg er et spørgsmål som jeg håber på at der er nogen herinde der vil diskutere lidt. Det vil hjælpe mig i min opgave.

Hvordan ser fremtiden ud for it-support erhvervet?

Tak på forhånd, håber der kommer lidt debat. :)
Avatar billede NCG Novice
15. november 2010 - 11:17 #1
Avatar billede NCG Novice
15. november 2010 - 11:17 #2
Øv, det skulle have været en kommentar :(
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
15. november 2010 - 11:21 #3
tak, men det ville bare være bedst for min aflevering at jeg havde mine egne kilder, og ikke bare brugte noget fra nettet. altså noget der står i forvejen.
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
15. november 2010 - 11:43 #4
Når du skriver hvordan fremtiden ser ud, mener du så om der vil være et behov for It-support eller bare hvordan udviklingen er ?
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
15. november 2010 - 11:46 #5
jeg mener om der vil være behov for it-supportere, fordi at alle unge idag har jo stortset en computer. og de ved hvordan den fungere og sådan. man bliver jo klogere og klogere på elektronik hele tiden. hvis du forstår?
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
15. november 2010 - 12:03 #6
Jeg tror såmænd altid der vil være brug for den slags "super brugere" nu sidder jeg selv tildels med it-supporten i mit firma og nogen gange bliver man sku overrasket over hvor lidt folk ved om de mest basale ting, også selv om det er forholdsvis unge mennesker (her snakker jeg 25 år og op efter)

...min pointe er nok at folk som sidder i et firma og skal bruge computere til word, excel, mail osv. ikke har, hverken tid og ofte ikke den fjerneste interesse i at vide hvordan teknikken fungere, det skal bare køre gnidningsfrit.. og så er det så at der oftest sidder 2-3 personer som de bare kan ringe til når det brænder på...
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2010 - 12:04 #7
der sker altid noget nyt, som nogle ikke har tid til selv at sætte sig ind i - og så tager man på et kort kursus. Og det at være god til facebook er ikke det samme som at kunne tilpasse en wordpress-blog - så når ens jobfunktioner skifter, så kursus, kursus, kursus.
IT-supportere er også en samling af et givet firmas it-viden - nogen skal have et overblik og kunne sætte ind med fx intern undervisning hvis der er et sted, der ofte går ned / laves fejl.
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
15. november 2010 - 14:22 #8
tak (:
jeg tror jeg har nok nu, fra egne kilder. så enten hvis jeg med jeres tilladelse må få jeres navne til at bruge som kilde? ellers bruger jeg bare eksperten.dk (:
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
15. november 2010 - 14:32 #9
det var skisme en kort diskution :D men okay, brug bare mit navn, Brian Christensen! det koster en milliard i diamanter og ædelstene ;)
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
15. november 2010 - 14:49 #10
ved godt den var kort, men er kommet sent i gang. skal aflevere på onsdag, og skal også nå at lave en fremlæggelse :D
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
16. november 2010 - 09:32 #11
nogen der lige hurtigt kan komme med et bud på om der bliver mangel på it-supportere i fremtiden?
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
16. november 2010 - 09:37 #12
et hurtigt svar... NEJ! Som du selv på peger så bliver folk mere og mere it kyndige, og flere uddannelser flyder sammen... du kan f.eks blive it-supporter med en HH fra handelsskolen.
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
16. november 2010 - 09:41 #13
Tak skal du have! :D
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
16. november 2010 - 11:08 #14
nu siger du selv, at du arbejder som it-supporter. kan du så ikke beskrive arbejdsmiljøet, og arbejspladsen for mig?
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
18. november 2010 - 08:58 #15
Beklager jeg ik lige fik svaret dig, troede jeg overvågede tråden, men fik ik nogen mail.. og går ud fra det er forsent nu :)
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
18. november 2010 - 16:03 #16
det iorden. Det er forsent nu, men fik skrevet en 5 siders lang aflevering, som opfyldte de krav der var.
du skal have mange tak for din hjælp!! :)