Avatar billede galoppen Nybegynder
12. november 2010 - 12:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Excel regneark - udtræk af data fra celle i Excell 2007 UK

Hej alle,

Jeg har en celle der indeholder følgende data:

GB / Sthl 11th Nov/ 15:20 7f Mdn Stks

Jeg opretter pt. manuelt en kolonne for hver af følgende data
fra ovennævnte celle, så jeg kan sortere efter følgende:

Land = GB

Bane = Sthl

Distance = 7f

Type1 =  Mdn

Type2  =  Stks

Jeg har prøvet at bruge "search" funktionen og den virker til dels, men kommer med #value når den ikke finder de data jeg ønsker og det kan jeg ikke bruge.

Er der nogen der har en ide til hvilke/n kommandoer jeg kan bruge?

På forhånd tak
12. november 2010 - 13:13 #1
Er der altid samme antal karakterer i cellen?
Står oplysningerne altid samme sted?

Husk at lukke dine spørgsmål!
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/galoppen
Avatar billede j3ppah Novice
12. november 2010 - 13:27 #2
Hmm kan du ikke forklare lidt mere hvad det er du vil...

Altså du vil have en search der checker på om den linie indrholder et eller andet, og så hvis den indeholder det, hvad skal den så gøre, og hvis den ikke indeholder det, hvad skal den så gøre?
Avatar billede galoppen Nybegynder
12. november 2010 - 17:55 #3
Nej, der er forskelligt antal karakterer i hver celle og hvis diu mener med dit spørgsmål om de oplysninger jeg skal bruge står samme sted i cellen, så gør de ikke det, men kronologien er altid den samme, dvs. Land, Sted, Dato, tidspunkt, distance, type1, type2.

Morten
Avatar billede galoppen Nybegynder
12. november 2010 - 18:06 #4
Hej J3ppah,

Hvis den finder den ønskede værdi skal den returnere værdien af en anden celle i samme linie og ellers værdien 0,00.

Evt også returnere værdien af det søgte i cellen.  f.eks indsætter jeg formlen i kommer frem til "GB" i cellen C1 og cellen der skal checkes er A1, som indeholder: GB / Sthl 11th Nov/ 15:20 7f Mdn Stks  -  så skal C1 enten returnere værdien der søges efter "GB" eller hente en værdi fra en helt tredje celle.

Morten
Avatar billede j3ppah Novice
12. november 2010 - 20:07 #5
Vil med glæde lige lave den til dig, men det bliver først på mandag, har en travl weekend. Men det er ganske simpelt og tager 2 min...

Kig på IF sætninger, og på funktionen contains... Så har du løsningen i løbet af to secs... eller search, kan ikek huske hvad af det den hedder.
Avatar billede galoppen Nybegynder
12. november 2010 - 20:16 #6
Hej.  Takker hvis du kan løse det, men hvis jeg bruger "search" funktionen og den IKKE finder værdien kommer den der #value og så kan jeg ikke addere mine kolonner
Avatar billede anlu Nybegynder
12. november 2010 - 22:51 #7
Kombiner fx med ISERR,

=IF(ISERR(SEARCH(C1;A1));0;<værdi hvis strengen findes>)
Avatar billede galoppen Nybegynder
12. november 2010 - 23:43 #8
Hej Anlu,

Jeg prøvede dit forslag, men det kunne jeg ikke få til at virke.

Skal jeg sendearket til dig/jer ?

Morten
Avatar billede anlu Nybegynder
13. november 2010 - 16:33 #9
Du må gerne prøve at sende det til mig. Jeg sender dig lige en privat besked med email-adresse.