Avatar billede gafi Nybegynder
11. november 2010 - 17:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skille makroer ad i to Excel ark (Excel 2007)

Jeg har oprettet nogle makroer i dokument A (fx. Ctrl+N), men når jeg så åbner dokument B, hvor der ikke er tilknyttet nogle makroer, begge dokumenter er åbne, kan jeg benytte dem fra dok A i dok B.
Når jeg taster Ctrl+N i dok B eksekveres makroen fra dok A i dok B.

Findes der en måde at sørge for at de makroer der oprettes i dok A kun kan aktiveres der fra og ikke fra andre åbne Excel dokumenter.
11. november 2010 - 17:30 #1
Når du indspiller en ny makro, kan du i dialogboksen tage stilling til, hvor makroen skal gemmes.
Vælger du "I denne projektmappe" kan makroen ikke vælges fra andre.
Avatar billede gafi Nybegynder
11. november 2010 - 17:57 #2
Det virker ikke. Jeg prøvede at oprette to nye dokumenter og så oprette en makro (Ctrl+T) i det første med valget "I denne projektmappe", men makroen blev også udført i det andet dokument.
Jeg prøvede desuden også med valget "Personlig makroprojektmappe" og "Ny projektmappe" begge med samme resultat. Øv.
11. november 2010 - 19:21 #3
Selvfølgelig virker det!!!
MEN det lyder som om du måske har valgt at anvenmde makroer fra "Alle åbne projektmapper".
Avatar billede sgl Novice
12. november 2010 - 16:47 #4
Som jeg læser dit spm, så vil du regulere, at en makro rent faktisk ikke KAN afvikles fra en anden fil - at makroen forhindres i at køre, selvom man kører makroer fra "alle åbne projektmapper".
Jeg har selv haft brug for det, og jeg har startet disse makroer med en test af filnavnet, således at makroen stopper, hvis man står i den forkerte fil:

If ActiveWorkbook.FullName = "C:\bibliotek\fil.xls" Then
KørMakro
Else
KørIkkeMakro
End If

Der er måske en nemmere måde, men denne virker for mig
Avatar billede gafi Nybegynder
14. november 2010 - 09:27 #5
Mange tak for de gode forslag/svar. Jeg kan ikke teste det før onsdag, så vil jeg vende tilbage til jer.
Avatar billede gafi Nybegynder
17. november 2010 - 08:53 #6
Jeg har nu prøvet alle forslag men jeg kan stadig ikke få det til at virke.

slg: Det jeg laver er en skabelon der efterfølgende bliver omdøbt, så jeg kender ikke den endelige sti eller navn.

erikjuul: Jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan stille "Alle åbne projektmapper" ud over i oversigten over makroer, og selv her kan jeg ikke få det til at virke selv om at jeg sætter den til "Denne Projektmappe" i begge dokumenter, selvfølgelig kan jeg starte makroen derfra, og det virker, men så går det jo fløjte at bruge genvejstasterne (Ctrl + bogstav).
Avatar billede gafi Nybegynder
21. november 2010 - 12:04 #7
Jeg har arbejdet med en måde at løse problemet på nu, men har ikke kunne finde en løsning.
Skabelonerne skal leveres i morgen, så må de læer at leve med det.
Avatar billede gafi Nybegynder
10. januar 2011 - 12:21 #8
Ingen løsning på spørgsmålet

Jeg lukker den!