Avatar billede wisgaard Nybegynder
10. november 2010 - 18:52 Der er 2 kommentarer

Nætværksforbindelse mellem MacBook og PC med VIsta

Jeg har lige fået anskaffet mig en MacBook air og vil gerne kunne dele mapper og drev med min nuværende PC med Vista. Det er primært fordi Mac'en ikke har noget disk-drev og jeg vil anvende det på PC'en til at installere programmer.

Når jeg forsøger at få forbindelse til min PC gennem Finder på Mac'en, så lykkedes det mig at finde min PC via IP-adressen og jeg kan også se de drev og mapper jeg har delt.

Men jeg kan ikke åbne dem. Den spørger om password og login. Jeg har aldrig anvendt et login på min PC.

Jeg har prøvet flere ting uden held.

1. Forsøgt at logge ind som gæst.
2. Oprette en adgangskode for mit bruger login på PC'en.
3. Prøvet med krydskable.
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2010 - 19:24 #1
Nu sidder jeg lige på en W7 maskine, men mener det er samme sted på Vista maskine.

Klik på Start, skriv i søgefeltet: Netværks- og delingscenter

I venstre side, klik på "Redigere avancerede delingsindstillinger"

Næsten i bunden, Adgangskodebeskyttet deling
Sæt prik i "Slå adgangskodebesyttet deling fra" - Gem Ændring

Genstart maskinen
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. november 2010 - 21:08 #2
Hejsa

Og en sidste ting jeg ville gøre, er at gå herind:

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger

I det sidste punkt, sæt prik i: Giv Windows mulighed for at administrere forbindelse til hjemmegruppen.

Du vil også med fordel kunne melde begge maskiner ind i samme hjemmegruppe.

/Mr.Athlon