Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 14:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan ikke reset admin password

Hej Eksperter

jeg sidder med et lille problem, jeg har installeret en server med small business server 2003 for nogle md siden.

jeg var så dum ikke at oprette en kode til admin bruger, så når man startede op trykkede jeg bare enter for at logge på.

der er blevet sat et domæne op på serveren.

men en dag skulle serveren genstartes pga. opdatering.
herefter har jeg ikke kunnet komme ind på serveren!
den siger at koden eller bruger navnet ikke er korrekt!

ok, så er der kun en vej (normalt) som er at bruge en Hiren's boot cd. den finder også fint min Admin bruger og gæste bruger (gæste brugeren er deaktiveret)
nulstiller så koden som normalt og genstarter server.

men jeg kan stadig ikke komme ind!
prøver så med Hiren's boot cd igen, denne gang aktiver jeg også gæste bruger og giver den admin rettigheder (i håb om at jeg kan komme ind med den)

genstarter så server men kan stadig ikke logge ind med admin brugeren og gæste brugeren siger den er deaktiveret!

det er som om den ikke gemmer de ændringer hiren's boot cd laver
og har prøvet flere version!

Har tidl. skrevet om dette problem og fik afvide at jeg bare skulle reset passwordet og genstarte serveren og starte den i "Directory Service Restore Mode"
og derefter følde denne guide:
http://www.petri.co.il/reset_domain_admin_password_in_windows_server_2003_ad.htm

dette hjalp ikke, da jeg ikke kan logge ind som lokal admin! (selvom jeg har reset password)

server har 2 hdd som er scsi og de kører raid 1

HJÆLP!
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. november 2010 - 15:01 #1
og så åbner du den igen med det samme spørgsmål?

men som jeg læser det skriver du ikke dine ændringer til NT fil systemet inden du genstarter. Og du kan per default hverken give GUEST admin rettigheder eller aktivere den uden videre hvis den er inaktiv...
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
10. november 2010 - 15:09 #2
Download Hirens 9.9, og lav en bootable cd. Start op fra den, og gå ind i Password and Registry changer, og søg efter sam-databasen.. Her vil de lokal-brugere du har oprettet dukke op, og du vil kunne fjerne passwordet fra brugeren..
Avatar billede bramming Nybegynder
10. november 2010 - 16:24 #3
Skillzmize - Hvorfor den gamle 9.9 og ikke v12.0?
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 16:29 #4
Skillzmize: der har jeg gjort 100 gange
det hjælper ikke.

Mcb2001: lukkede fordi jeg hvad lagt den under windows 2000 og ikke 2003!

korrekt, den skriver ikke mine ændringer i NT fil systemet.
og jeg har gjort dette før mange gange.
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 16:30 #5
Bramming: har prøvet begge versioner!
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. november 2010 - 16:37 #6
har du prøvet NT offline (den jeg anbefalede)

Jeg startede en computer op så sent som igår, hvor jeg mountede NTFS partionen, fjerne password på den lokale admin, gemte det og genstartede. Og det virkede upåklageligt.
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 20:47 #7
ja, brugte den du anbefalede!
og den siger også at passwordet er nulstillet
Avatar billede riversen Nybegynder
11. november 2010 - 06:25 #8
#7: Du skal huske til sidst at sørge for de ændringer du faktisk har lavet skrives til disken. Selvom du faktisk har udført ændringerne skrives de først til aller sidst i processen når du specifikt ber om det
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
11. november 2010 - 08:25 #9
Bramming: Kender kun 9.9, den har jeg brugt mange gange, og den virker til det :P
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. november 2010 - 08:36 #10
Som #8 skriver, det er endnu mere vigtigt efter at du har nulstillet password, at du går videre gennem "programmet" og sikrer at den skriver alle ændringerne!!
Avatar billede jojossdk Nybegynder
11. november 2010 - 10:17 #11
mcb2001: gør jeg også!
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. november 2010 - 10:22 #12
Tja, du svarede bare aldrig på om du faktisk også gik igennem dette skridt. Men så har jeg desværre ikke flere bud.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. november 2010 - 21:26 #13
Jeg har heller aldrig kunne få det tool fra P. Nordahl til at virke - men bruger noget andet som virker
Avatar billede jojossdk Nybegynder
16. november 2010 - 22:02 #14
hvad bruger du så?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. november 2010 - 22:45 #15
Den her er ok til en hund og virker også på server http://bendani.dk/Products/showproduct.aspx?itemno=12001
Avatar billede jojossdk Nybegynder
16. november 2010 - 22:55 #16
ok tak det vil jeg prøve.
fandt det samme program som freeware efter en google søgning