Avatar billede bollebold Nybegynder
10. november 2010 - 14:43 Der er 18 kommentarer

Billigt mobilabonnement?

Hey
Sorry hvis det er off topic.

Jeg søger lidt hjælp til at finde et billigt mobilabonnement, mit nuværende abonnement hos telmore er vist ikke specielt billigt mere.
Jeg vil gerne have et mobilabonnement med fri sms, fri data og ingen opkaldsafgift.
Nogen der har lidt anbefalinger?

mvh
Avatar billede audiotribe Nybegynder
10. november 2010 - 14:50 #1
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. november 2010 - 15:01 #2
call me har lige lavet en med 119 kr. for frit alt (10 timers tale)

ellers er Bibob også et kanon bud som jeg selv har været glad for.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
10. november 2010 - 16:45 #3
Tjek https://www.onfone.dk/
De har ingen opkalds afgift og de har en smart data trappe.
Og deres priser er ikke helt dårlige.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2010 - 20:58 #4
Så vidt jeg kan regne ud bliver Callme til 218 kr. pr. md. med data?
119 + 99 kr. for data (Surf maxi) hvor der dog er max. 10 Gb...
Avatar billede chalde Seniormester
10. november 2010 - 21:25 #5
Hvis dit dataforbrug er under 1gb så kommer der også en Oister anbefaling her fra (efter 1gb neddrosles hastigheden).
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2010 - 22:13 #6
LOL...
Fri internet? Den kan sgu misforstås big time, og så er det kun 1 mbit hastighed.
Avatar billede chalde Seniormester
10. november 2010 - 23:14 #7
#6 Har hhv. 3 på min arbejdsmobil og Oister på min privat. Kan ærligt talt ikke mærke forskel på almindeligt forbrug (mail, streaming og surf) om det er 1mbit eller ubegrænset.
Og det er fri i den forstand at de aldrig afkobler forbindelsen, men istedet neddrosler (i teorien, tror ikke de har fået den del sat i drift endnu da jeg har ramt grænsen uden at ryge ned).

Men man kan naturligvis også vælge en af de andre udbydere (Oister er det eneste lavprisselskab på 3's net).
Jeg har været forbi SPer på både TDC og Telenors net, og deres 3g dækning er fuldstændig til grin. Hos Telenor tøffede jeg på Edge 90% af tiden, og TDC hoppede fra UMTS til Edge konstant og formåede kun at ramme HSDPA ca. 5% af tiden. På 3's net er det HSDPA i 75% af tiden.

Så skal det være billigt vil man møde begrænsninger på den ene eller anden måde (om det er en teoretisk begrænsning eller ringe dækning kan man så selv vælge).
Personligt vælger jeg den teoretiske bebrænsning hvor jeg kun kan blive positivt overrasket.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2010 - 07:58 #8
Vedr. dækningen på de forskellige selskaber, så er det nok noget man skal teste sig frem til, da de alle udbygger deres net.

3 har ingen dækning hvor jeg bor, og kender andre der ikke er tilfredse, så at sige at man skal vælge 3 bare fordi de er de bedste skal tages med et gran salt.

Vedr. hastigheden:
man har mulighed for, på de fleste nye telefoner, at bruge disse som modem. Så er det altså træls at begrænse sig til 1 mbit, for så er der i sagens natur visse ting man må undvære, hvis man bruger det på den bærbare.

Dvs. Kig ikke på pris, men kig på hvad der tilbydes.
Telenor har f.eks. Fri data uden begrænsning til 149, og aå er 99 kr. for 10 Gb pludselig dyrt....
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2010 - 07:59 #9
Og de 149 er en hastighed på 5 Mbit...
Avatar billede bollebold Nybegynder
11. november 2010 - 10:40 #10
Mange tak for jeres svar.

Jeg har researchet lidt på jeres forslag:

Bibob: Virker ret billigt!
http://www.mobildeals.dk/abonnement/bibob-mobil/BiBoB-uden-binding-uden-abonnement-ingen-opkaldsafgift_45.aspx

Med mobilabonnementet fra Bibob data til 1 kr. MB, sms 0.08 kr, minutpris 0,60 kr, ingen binding og 0 kr i abonnement.

Oister: Virker som det billigste mobilabonnement ud fra mit forbrug!
http://www.mobildeals.dk/abonnement/oister-mobil/Oister-mobil-fri-sms-fri-data-ingen-opkaldsafgift-uden-binding_92.aspx

Med Oister Mobilabonnement får du fri data, fri sms, minut pris 0.45 kr, ingen binding og mobilabonnementet koster 69kr./måned

Mht til det nye POW mobilabonnement fra CallME hvor du får 6 timers fri tale, fri sms, fri mms for kun 119 kr./måned virker det ret billigt, kender dog ikke noget til kundetilfredsheden hos CallME?

http://www.mobildeals.dk/abonnement/callme-mobil/Pow-6-timers-fri-tale-fri-sms-119kr_165.aspx
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2010 - 18:21 #11
Jeg sidder stadig og venter på at få at vide hvad dit typiske forbrug er?

Hvor meget taler du pr. md.?
Hvor mange sms´er?
Hvor meget data bruger du på tlf?
Avatar billede bollebold Nybegynder
12. november 2010 - 10:58 #12
@john

Jeg taler sådan ca. 5 timer om måneden.
Jeg sender sådan ca. 600 sms'er
Jeg bruger omkring 500 mb pr. måned.

Brugte søgefunktionen på mobildeals.dk og der var Bibob faktisk deres anbefaling.
Avatar billede bollebold Nybegynder
23. november 2010 - 14:25 #13
Nå anyway jeg valgte 5 timers fri tale fra Onfone og er glad for det valg so far.

http://www.mobildeals.dk/abonnement/onfone-mobil/5-timers-fri-tale-fri-data-fri-sms-uden-binding_52.aspx

Håber ikke jeg er blivet hypnotiseret af alle de elendige Lars Bom reklamer..
Avatar billede emilpedersen94 Nybegynder
17. november 2012 - 10:50 #14
Har min egen webshop hvor der er billigt mobilabonnement, mobiler osv du bare kan tage et kig på :)

http://emilpedersen.acnshop.eu
Avatar billede Peter29H Nybegynder
09. januar 2013 - 14:43 #15
Jeg vil klart anbefale Oister - dem har jeg været glade for!

Du kan få et mobil abonnement med 3 timers taletid, 3gb data og fri SMS for 99 kr. Det synes jeg altså er billigt.

Eller kig på denne liste, som viser fra billigst til dyrest.
http://billigt-mobil-abonnement.dk

Håber du finder hvad du leder efter :)

/Peter
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
31. marts 2013 - 21:15 #16
Oister har jeg også været glad for. De har nogle priser der er noget af det laveste på market. Jeg bruget selv side http://ipn.dk fornyligt da jeg skulle have et nyt mobilabonnement. Jeg har ikke undersøget market så nøje efter prissammenlignings værktøjer, men ipn.dk bliver da opdateret i gange i døgnet. så det virker ganske seriøst.
Avatar billede Mikk1999 Novice
12. marts 2014 - 14:58 #17
Jeg benytter ikke data og vil helt sikkerte vælge Oister. Du kan evt. tage et kig på http://mobilabonnementerne.dk/ og se at det er det bedste køb pt.
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
13. april 2014 - 14:40 #18
Der er også den side der hedder http://telepris.net tror det er den mest seriøse side, men som sagt er der et hav af sider til at finde det billigste mobilabonnement.