Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 10:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

reset af admin password på sbs 2003?

Hej Eksperter

jeg sidder med et lille problem, jeg har installeret en server med small business server 2003 for nogle md siden.

jeg var så dum ikke at oprette en kode til admin bruger, så når man startede op trykkede jeg bare enter for at logge på.

der er blevet sat et domæne op på serveren.

men en dag skulle serveren genstartes pga. opdatering.
herefter har jeg ikke kunnet komme ind på serveren!
den siger at koden eller bruger navnet ikke er korrekt!

ok, så er der kun en vej (normalt) som er at bruge en Hiren's boot cd. den finder også fint min Admin bruger og gæste bruger (gæste brugeren er deaktiveret)
nulstiller så koden som normalt og genstarter server.

men jeg kan stadig ikke komme ind!
prøver så med Hiren's boot cd igen, denne gang aktiver jeg også gæste bruger og giver den admin rettigheder (i håb om at jeg kan komme ind med den)

genstarter så server men kan stadig ikke logge ind med admin brugeren og gæste brugeren siger den er deaktiveret!

det er som om den ikke gemmer de ændringer hiren's boot cd laver
og har prøvet flere version!

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. november 2010 - 11:09 #1
jeg har brugt denne til at slette password fra brugere.
"Offline NT Password & Registry Editor, Bootdisk / CD"

Vær opmærksom på lovligheden osv.
Men har du fysisk adgang til maskinen ser jeg ikke det som det store problem.

Jeg smider ikke et link til den, men kan fortælle at den er derude.
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 11:22 #2
tak prøver at finde denne "Offline NT Password & Registry Editor, Bootdisk / CD"

oh ja har fysisk adgang til serveren, da det er min egen her hjemme
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. november 2010 - 11:29 #3
Problemet er nok at du med Hirens cd'en nulstiller det lokale administrator password, og ikke domæne administratorens password.

Når du har nulstillet den lokale administrators password, så prøv at følge denne guide:
http://www.petri.co.il/reset_domain_admin_password_in_windows_server_2003_ad.htm
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 11:43 #4
Spotgun:

problemet er at jeg ikke kan bruge den guide, fordi jeg heller ikke kan logge ind som lokal admin!
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 12:32 #5
det hjalp ikke med "Offline NT Password & Registry Editor, Bootdisk / CD"
heller ikke selv om jeg startede den op i "Directory Service Restore Mode."

som står i den guide spotgun linkede til
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 12:39 #6
der sidder 2 hdd i som kører raid 1.
og det er scsi hdd
Avatar billede jojossdk Nybegynder
10. november 2010 - 14:41 #7
lukker
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. november 2010 - 14:59 #8
så du gav det 2 timer og så lukkede du... det er da godt nok kort svarfrist. Men okay, det er ikke mit problem der skal løses.