Avatar billede dego Novice
09. november 2010 - 17:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel 2003 afkrydsningsfelt, Excel 2010 skriftsstørrelse på inputområde i kombinationboks

Hvis jeg vha. værktøjslinien "formularer" indsætter et afkrydsningsfelt i Excel 2003 får jeg mulighed for at gøre feltet smallere, men ikke lavere.
Kan man ikke gøre det i den gamle version af Excel (det fungerer fint i Excel 2010)?

I Excel 2010 vil jeg gerne indsætte et kontrolelement for formularer (Kombinationsboks). Kan man ikke få "inputområdet" sat til en bestemt skriftsstørrelse og farve? Jeg synes nemlig ofte at teksten er for lille og kan ikke se at man kan ændre nogen steder?
Avatar billede gafi Nybegynder
10. november 2010 - 17:57 #1
Svar på dit andet spørgsmål:

På fanen "Udvikler" skal du klikke på "Designtilstand".

Klik på Kombinationsboksen og vælg "Egenskaber" på "Udvikler" fanen.
Du kan nu vælge "Fonts" i det nye vindue og ændre størrelse, farve og font.
Det er også her du kan stille på alle andre egenskaber for boksen.
Avatar billede dego Novice
10. november 2010 - 23:30 #2
Tak for svar på spørgsmål nr 2.

Medmindre jeg misforstår dig og derfor gør noget galt får jeg bare den normale "Formater kontrolelement" boks op hvor jeg kan ændre på i alt 5 faner, men det er kun omkring cellekæde, inputområde, beskyttelse, højde og bredde osv.

Jeg vil gerne kunne vælge en større font/en anden farve i selve kontrolelementet (og ikke i inputområdet som jeg faktisk skrev først).
Avatar billede gafi Nybegynder
11. november 2010 - 08:27 #3
Det må du undskylde, jeg misforstod.
Jeg gik ud fra at du havde indsat et Activ-X element.
Avatar billede dego Novice
11. november 2010 - 17:35 #4
Helt i orden, jeg håber andre "træder til"!
Avatar billede dego Novice
15. november 2010 - 20:18 #5
Slet ingen bud?
Avatar billede dego Novice
27. november 2010 - 11:49 #6
Spørgsmål 1 er løst da der var en ukendt fejl i regnearket der udløste fejlen.

Det andet spørgsmål tager jeg måske op senere