Avatar billede narkohaj Novice
06. november 2010 - 10:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

nysamlet pc starter ikke op

jeg har netop samlet følgende i mit kabinet fra asus.
asrock h55m-le
intel core i5-650 3,2ghz 4mb
kingston ddr3 12800 2*2gb
asus ENGTX460 768Mb
seagate barracda 1tb
force 60gb
PSU 550W Basiq Power
Windows 7 H Prem64 bit
dvd

den starter ikke ,op jeg kan dog se at der er lys i lan indgangens dioder. men der er ikke nogle blæser der kører.
jeg har kun tilsluttet ssd force 60 gb drevet ,da det sku gi mere sikker installition af win7 64bit. jeg har siddet og rykket rundt på det lillie kabel der heddder pw switch .jeg har studeret bundkortet omkring det område. og er 1000 procent sikkert at jeg har sat det rigtigt men power forbliver off. skal jeg prøve at smide en anden psu i ???? hvad kan det være galt. det er totalt øv.jeg havde glædet mig .og nu vil den ik starte.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2010 - 11:01 #1
Prøv først med kun Hd en enkelt ramblok og skærmen sat til om du kan se en opstart og komme i bios og du har vel sat alle kabler til?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2010 - 11:03 #2
Skærmen i det indbyggede grafik interface enten i VGA eller DVI stikket.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2010 - 11:10 #3
Prøv med en lille skruetrækker at tippe PWRbtn*og GND og se om den starter op.det er position 15
Avatar billede narkohaj Novice
06. november 2010 - 11:47 #4
hej poko jeg prøver lige det med hardisken. mht pwrbtn er det ok. men den ledning der gnd er væk. har det en betydning.
jeg havde ikke problemet i det gamle computer setup. da jeg lavede det nye setup ,opdagede jeg en gammel ledning der var kortsluttet for en del år siden. men da det aldrig har været et problem klippede jeg den af da jeg ik brugte den. tror du det var den der stod gnd på ,og isåfald ,er det der fejlen ligger. er det ik nok bare med pwrbtn
anyway den der gnd er der ikk..
Avatar billede narkohaj Novice
06. november 2010 - 11:48 #5
hvad er posiition 15
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 11:49 #6
har du sat begge strømstik i

http://www.legitreviews.com/article/1369/1/

har været ude for at en 850 watt ikke kunne køre et ati 5970 kort og måtte sætte en 1000 watt i for at få dem til at køre
Avatar billede narkohaj Novice
06. november 2010 - 11:58 #7
ska jeg evt prøvet at tage grafik kortet ud ,og starte op.
men der burde da i det mindste være en blæser i psu der kørte.
Avatar billede narkohaj Novice
06. november 2010 - 12:02 #8
. It also requires that the power supply has two 6-pin PCI Express power connectors for proper connection.
jeg kunne kun finde 1 6 pin connecter ,så jeg mååtte sætte en seks pin connecter i grafik kortet og så en 4 pin sammen med en 2 pin i den . kan det overhovedet lade sig gøre ,har proshop ik solgt mig en forkert psu. ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2010 - 12:32 #9
har du ikke fået en manual med til bundkortet?
ellers her i pdf http://europe.asrock.com/manual/H55M-LE.pdf
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2010 - 12:36 #10
Hvis det er din ledning til startknappen der er defekt så brug reset leding og kontakten i stedet for Psu er nærmest standard hvis der kræves andre sti at omforme med kommer de som regel sammen med bundkortet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2010 - 13:00 #11
Disse ledninger skulle gerne følge dit grafikkort.
http://www.overclockersclub.com/reviews/asus_engtx460_top/images/06.htm
Avatar billede webweaver Praktikant
06. november 2010 - 13:06 #12
Hmm der burde nu være 2 stk. 6-bin PCI express. Se vejledningen som medfølger PSU'en, hvilke stik den har til rådighed, og hvilke spændinger der ligger over dem.

Inde fra siden med grafikkortet,

also requires that the power supply has two 6-pin PCI Express power connectors for proper connection. It should be noted that the NVIDIA minimum system power requirement is based on a PC configured with an Intel Core i7 3.2GHz CPU
Avatar billede narkohaj Novice
06. november 2010 - 21:47 #13
ok. så lykkedes det. jeg har netop skilt det hele ad. samlet det igen .og så virkede det. jeg fandt osse de 2 * 6 pin så ja webweaver du havde ret.
pyyyhhaa .
jeg ved ik hvad fejlen har været men den virker nu.,
Avatar billede webweaver Praktikant
06. november 2010 - 22:09 #14
Det var godt :)