Avatar billede dendrophila Nybegynder
05. november 2010 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tændt modem døgnet rundt?

Hej.

Er det til nogen skade, at tilkoble sit modem en el-spareskinne, således at modemet slukker hver gang man slukker computeren?

Det har jeg nemlig altid gjort, men blev her forleden opfordret til at lade det stå tændt døgnet rundt af en bekendt. Han påstår at modemet kan få problemer med at få forbindelse til internettet, hvis det slukker og tænder flere gange dagligt sammen med computeren.

Jeg har til tider problemer med at få forbindelse til nettet, så derfor er det interessant at få svar på dette spørgsmål.

Og lige et sidste spørgsmål: Hvad er forskeller på dsl og adsl? Er kabeltv hos Yousee dsl eller adsl?

På forhånd tak.
Avatar billede dendrophila Nybegynder
05. november 2010 - 21:20 #1
Jeg mener selvfølgelig Yousee Bredbånd..... Ikke Yousee kabeltv..
Avatar billede mojo69 Nybegynder
05. november 2010 - 21:29 #2
Et modem bruger minimalt med strøm, og han har ret i du vil kunne opleve problemer med at få adgang i tide og utide. Vil anbefale du holder det tændt!
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. november 2010 - 22:36 #3
Jeg slukker normalt mit når jeg ikke er hjemme og oplever ingen gener med atkomme på. Strømforbrug - specifikationer på den ekterne strømforsyning siger den yder 18V - 1A .. dvs 18 watt.
og input 0,6 A !! ved 240V.. Måske skulle man måle hvad den virkelig bruger.. det er forhåbentlig  under de 18 watt. Det er måske ikke meget strøm men det bliver dog en del timer. Og normalt vil man så også tage strømmen til den trådløse ruter med - min strømforsyning der siger 12V - 1A dvs 12 watt.
Hvis du har længe slukket får du måske en ny IP-adresse (afhængigt af din udbyder). Det kan være et problem eller en fordel afhængig af dit brug af forbindelsen.
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. november 2010 - 22:59 #4
dsl kan være flere ting. adsl hører til den familie.

kabel/docsis-internet er et helt andet system.
Avatar billede dendrophila Nybegynder
06. november 2010 - 09:47 #5
Hej igen.

Jeg har igennem de sidste to år kørt med Yousee Bredbånd. Det har kørt ubeklageligt de første 1-3/4 år, det er først her for nylligt problemet med at få kontakt til internettet er opstået.

Når jeg starter computeren op, sker der tit det at internettet ikke virker. Derefter tager jer modemets strømforsyning ud af elspareskinnen (altså afbryder strømmen til modemet). Når modemet igen bliver tilsluttet strøm om internetaktivitetslampen lyser grønt, virker internettet.

Jeg går jo ud fra at når internetaktivitetslampen lyser grønt, ja så er forbindelsen til internettet iorden.....
Avatar billede pallepirat Nybegynder
14. november 2010 - 14:04 #6
ADSL er den mest udbredte xDSL standard og tilbyder asynkrone og asymmetriske hastigheder. ADSL bredbånd findes som ADSL, ADSL2 og ADSL2+ standarder hvor den sidste giver mulighed for bredbåndshastigheder på op til 20 Mbit i download og 2 Mbit i upload.

Umiddelbart er der ikke noget problem ved at slukke sit udstyr når det ikke benyttes men som der også blev skrevet tidligere kan det medføre at du skifter IP adresse med mindre du har fast IP adresse hos din udbyder!

Venlig hilsen

Kristian

www.dansknet.dk
Bredbånd til lavpris
Avatar billede dendrophila Nybegynder
14. november 2010 - 22:32 #7
Tak for svaret. Vil egentlig godt tildele dig de 30 point, men så må du lige tilføje et nyt indlæg.