Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. november 2010 - 13:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kun vise optaget/ledig tid for andre brugere

Er det ikke muligt, at opsætte kalenderen i Outlook sådan, at andre brugere kun kan se om man er optager eller ledig. De må altså ikke kunne se, hvad eventuelle aftaler går ud på.

Hvis jeg i Outlook sætte en bruger til at kunne læse "Ledig/optaget tid", kan han slet ikke se noget i min kalender.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. november 2010 - 13:37 #1
Her tænker jeg ikke på, når man planlægger et møde, men når en bruger åbner en anden brugers kalender.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. november 2010 - 13:41 #2
Og uden at gøre mødet/aftale private
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
05. november 2010 - 14:18 #3
gå ind i kalender

i højre side højre-klikker du på din kalender og vælger egenskaber.

I egenskaber opsætter du det du ønsker under "tilladelser"
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. november 2010 - 14:31 #4
Nej, det styrer kun selve mødeplanlægningen og lidt kalenderen også, men kun så man enten har adgang eller ikke.

Det er når man trykker Filer -> Åbn anden brugers mappe og vælger kalenderen. Så man får eventuelt kan få den åbnet som et vindue for sig selv, men ellers ved siden af ens egen kalender.

Det er herind jeg vil have, at man kun skal kunne til optaget/ledig tid, og f.eks. ikke kunne åbne møderne.

F.eks. i en reception, kunne det jo være fint for receptionisten at vide, om folk er i møde eller ej, men det kan jo tænkes at direktøren ikke vil have, at receptionisten kan se hvad mødet går ud på.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 10:21 #5
Så er det præcis hvor jeg skriver det. Nemlig i #3, hvor du så skal angive den rettighed du vil tildele. Og det er "Ledig tid/Optaget tid"
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. november 2010 - 17:26 #6
Kræver det så at Exchange eller Outlook er sat op på en bestemt måde, for når jeg vinger af i "Ledig/Optaget tid", får jeg slet ikke adgang til kalenderen?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 17:35 #7
jeg har lige testet, og jeg får desværre samme resultat som dig.

Og jeg må indrømme at jeg aldrig havde prøvet det før, men det kan da være at der er andre der har samme problem og har fundet en løsning?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. november 2010 - 17:52 #8
Jeg tror faktisk ikke der er en løsning, men nu prøver jeg herinde, det kunne jo være der var en geni :-)

Alt det jeg har kunnet finde på nettet, siger at de indstillinger du beskriver, kun er gældende for selve mødeplanlæggeren, og der virker det godt nok.

Jeg synes bare det er mærkeligt, hvis ikke man kan få det til at slå i gennem i kalenderen også. Det virker og kun halvt lavet og virkeligt flot, hvis man kun kan spære den ene indgang, men den anden står pivåben... Virkelig gennemtænkt.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 17:56 #9
jeg har også prøvet at klikke af i "vis mappe" og det gav heller ikke noget... ARGH pis OUTLOOK!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. november 2010 - 20:58 #10
Nej, tror jeg har prøvet alle mulige kombinationer. De virker kun på mødeplanlæggeren.

Hvordan mon MS selv løser problemstillingen: Direktøren skriver alle sine aftaler ind i kalenderen, både i privat og firma regi. Receptionisten skal kunne vide, om direktøren er optaget eller ledig nemt, men heller ikke mere end det. Nemt er ikke et planlægge et møde...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
09. november 2010 - 08:55 #11
sharepoint :-)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. november 2010 - 13:58 #12
Er det muligt med Sharepoint? Hvordan det, trækker den ikke bare kalenderen med de rettigheder brugerne nu engang har eller kan det bygges specielt op i Sharepoint?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. november 2010 - 14:06 #13
jeg læste bare kort et sted på google at sharepoint kunne noget mere.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. december 2010 - 14:03 #14
Nå, der er åbenbart intet at gøre.
Avatar billede Cheeseholm Praktikant
28. september 2023 - 08:49 #15
Gammel tråd jeg ved det, men fandt den selv i denne forbindelse, men tænker at jeg lige ville skrive det svar jeg selv har fundet, til dem der også vandrer herind.

Filer -> Indstillinger -> Kalender -> (Og find så) <<Indstillinger for ledig/optaget tid>>