Avatar billede webmover Nybegynder
05. november 2010 - 12:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Strukturen af csv file til import i Dynamic CRM

Hej Eksperter,

Er den nogle der kan fortælle mig hvordan strukturen skal være i en CSV fil som indeholder nye kontakt personer som skal impoters ind i Dynamic CRM f.eks. hvilke felter skal der være, række følgen dataen skal ligge i, hvordan man angiver de enkelte felter m.m.

Håber at i kan hjælpe :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. november 2010 - 23:09 #1
Et forslag:
Hvis du har mulighed for at eksportere en kontaktperson til en csv-fi, så har du strukturen.
/ptj_11
Avatar billede webmover Nybegynder
17. november 2010 - 13:51 #2
Jeg kan ikke ekspoter som en cvs fil men kun som en xlsx fil, men kan kun importer via en cvs fil?
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. november 2010 - 23:44 #3
Her er et par links til sider, som måske kan hjælpe dig:

http://www.dir.dk/upload/nyhedeynamics_4.0.pdf
http://www.bredana.dk/Hosted-CRM-FAQ-895.aspx

I henhold til link 2, så skulle du være i stand til at eksportere en kunde fra crm til excel, og derved få skabt en skabelon til din importfil:
"Et godt råd er at lave en skabelon ved at eksportere en kunde fra CRM til Excel med de ønskede kolonner og anvende denne som skabelon for selve importen, kolonne-overskrifterne anvendes nemlig af CRM til automatisk at mappe felter."
Metoden er måske at starte med en manuel oprettelse af en kunde, hvilket jo er en betingelse for at kunne eksportere til excel.
/ptj_11
Avatar billede webmover Nybegynder
07. januar 2011 - 12:49 #4
smid et svar!
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. januar 2011 - 06:34 #5
Kunne du bruge noget af det til en løsning?
/ptj_11