Avatar billede rossoneris Nybegynder
04. november 2010 - 19:27 Der er 11 kommentarer

Indesign - bladrerfunktion

PÅ nettet har jeg fundet frem til at man indesign cs4 kan bruge en indbygget funktion til bladrer effekten af en pdf fil.

Jeg kan finde ud af at lave knapper i Indesign så man kan bladrer - men kan absolut intet finde om hvordan man angiver den skal bruge en bladrer funktion
Nogen der kan give et hint hvor jeg kan finde det ?
Avatar billede prodic Mester
04. november 2010 - 20:15 #1
InDesign har ganske korrekt en indbygget "pageturn"-effekt, men den virker desværre ikke på pdf-filer.
Du kan kun sætte en pageturn-effekt på dine sider, og se effekten når filen er eksporteret som en swf-fil(flash).

Du kan faktisk ikke engang lave effekten i Adobe Acrobat.
Hvis vi altså tænker på den samme effekt.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
04. november 2010 - 21:25 #2
Det er såmænd ligegyldig om det er pdf eller hvad det er - det jeg ønsker er blot den bladrer funktion så man kan bladrer.

Men findes der nogen tutorial eller beskrivelse hvordan man i indesign får lavet den effekt
Avatar billede prodic Mester
04. november 2010 - 23:03 #3
Kig på din Interactive-palette og find punktet Page Transitions. Der under bør du kunne finde den mulighed du leder efter.

Hvis du har brug for yderligere info, så kan den indbyggede hjælp altid guide dig videre.
Page Turn er ordet du skal lede efter.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
05. november 2010 - 08:25 #4
Ja - super, det var der ikke mange ben i.

Det eneste problem jeg har er at hvis jeg laver et 2 sider dokument og placerer et billede i hver og efterfølgende eksporterer den i swf.

Når jeg så ser den, ser jeg kun 1 side af gangen. Jeg vil jeg gerne have at når jeg bladrer den første side, så kan jeg både se første og anden side, så det er ligesom en bog. Ja - håber det giver mening.
Avatar billede prodic Mester
05. november 2010 - 08:36 #5
Så er dit InDesign-dokument formodentligt bare sat forkert op. Sætter du det op som en bog/spreads, og ikke som enkeltsider, så virker det skam fint.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
05. november 2010 - 08:55 #6
Nu har jeg så prøvet i indesign af åbne en tomt "book" dokument , hvor jeg så tilføjer 3 sider. Men der kan jeg kan jeg så ikke få page turn til at virke på siderne
Avatar billede rossoneris Nybegynder
05. november 2010 - 09:01 #7
Undskyld, det er mig der kager rundt. Oprettede yderlige books og ikke spreads inde i bogen.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
05. november 2010 - 09:01 #8
svar du bare, så får du dem.
Avatar billede prodic Mester
05. november 2010 - 09:13 #9
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
05. november 2010 - 14:10 #10
Har du en idé om hvorfor, når jeg har exporteret det til en swf så står billederne ok, men teksten på samme side er noget være utydelig fnidder. De originale pdf er cmyk, som jeg har prøvet lavet om til rgb, men stadig samme problem. Men det er et eller andet under eksporten der går galt, for pdf´en er fin når jeg ser den inden eksporten
Avatar billede prodic Mester
05. november 2010 - 16:01 #11
Ingen anelse desværre.
Mit gæt vil dog være at konverteringen af teksten ikke bliver omdannet til vektor-elementer, men det ville modsat også undre mig meget hvis det ikke skete.
Søg evt. på Adobe's engelsksprogede brugersupportforum eller tag telefonisk kontakt til deres regulære support.