Avatar billede suppenudel Nybegynder
03. november 2010 - 13:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilslutte ekstern HD til WD MyBook

Hej,

Jeg har en WD Mybook World Edtion netværksharddisk. - Ved ikke om det præcist denne model: http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/DAN/4779-705013.pdf

Den har mulighed for USB-tilslutning af en yderligere ekstern
ekstern harddisk. Jeg har sådan en WD ekstern harddisk, men når jeg prøver at tilslutte kan jeg ikke finde den vi min PC. Jeg har fundet netværksharddisken og mappet den somet netværksdrev, og det virker fint. Men hvordan finder jeg frem til den anden og mapper den når den er tilsluttet?

Mvh.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
03. november 2010 - 13:20 #1
Den skal formateres i EXT2 eller tidligere filsystem for at blive fundet af din MY Book world. derefter kan du oprette foldere der bliver delt over i din usb disk (det vælger du når du opretter shares hvilken disk den skal benytte.)
Avatar billede scoredyr Nybegynder
03. november 2010 - 13:23 #2
jeg anbefaler at du bruger webinterfacet til at oprette shares  Du skal oprette et share som du så mapper til da den ikke bliver fundet som en decideret disk men et share.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
03. november 2010 - 14:10 #3
Hej Scoredyr :)

Tak for dit svar - jeg er ikke sikker på jeg er helt med.
Altså først, formaterer jeg den eksterne harddisk i EXT (kan man i øvrigt bare vælge det i stedet for NTFS eller FAT32?

Derefter opretter jeg foldere på denne harddisk og kobler den til min MyBook. Men hvad gør jeg så herefter?

Jeg vil helst helt uden om MioNet da det er noget bras. Jeg har mappet min MyBook ved at søge efter den under computere på netværket, og herfter mappet "public" som drev.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
03. november 2010 - 14:58 #4
1) du skal finde et værktøj der kan formatere i ext (eller downloade ubunto og boote på CD'en)
2) derefter sætter du harddisken til din my book
3) går ind i webinterfacet på din my book
og opretter nyt share og sætter det til at bruge din externe disk
4) map det nye share på din computer
5) Læn dig tilbage og nyd din extra plads :)
Avatar billede lordsasa Nybegynder
03. november 2010 - 19:10 #5
Fik du det til at virke?

Mvh

Sasa Kovacevic

http://eksternharddisk.dk
Avatar billede suppenudel Nybegynder
04. november 2010 - 13:13 #6
Scoredyr -> Super, tak for guiden, jeg prøver det af så smart jeg kan komme til det. Der er ikke nogen ulemper ved at formatere i EXT2?

Lodsasa -> Er du interesseret i om det kommer til at virke, eller er du interesseret i at vi ser dit link?