Avatar billede turbo2000 Nybegynder
03. november 2010 - 10:44 Der er 10 kommentarer

Iframe history loader ikke

Hejsa, jeg har følgende lille problem:

1. Jeg har en simpel html-side hvor der er en iframe i.
2. Når jeg så klikker på et link i iframen kommer jeg så til en ny side uden iframen.
På denne side er der så et link tilbage hvor jeg bruger history.back men problemet er så at den forrige side ikke henter historien ind fra iframen :S
Avatar billede webmover Nybegynder
05. november 2010 - 12:12 #1
Da history er en egenskab på vinduet objektet, skal du prøvet krydse kaldet med ID / navn på den iframe du vil kalde:
<a href = "java script:parent.document.getElementById('din_ Iframes_id').contentWindow.history.back();" >Back</a>
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
05. november 2010 - 15:27 #2
hmm.. har lige prøvet din kode og det laver js fejl :S

<a href = "java script:parent.document.getElementById('din_ Iframes_id').contentWindow.history.back();" >Back</a>
Avatar billede majbom Novice
05. november 2010 - 18:52 #3
hvilken fejl?
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
06. november 2010 - 10:06 #4
Prøv at gå ind her:
http://www.fbbk.eu/forsiden.asp
(kortet er i iframen)

Vælg Køb Hus under Boliger (det er dette den skal huske på den næste side) klik derefter på den øverste røde prik på kortet.
Så kan du trykke på testback og se.

Jeg har givet iframen et id og ændret dit link. :S
Avatar billede majbom Novice
06. november 2010 - 20:28 #5
prøv at smid 'this.' foran parent.document....-linjen
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
06. november 2010 - 21:02 #6
hmm.. den laver stadig fejl :/
Avatar billede majbom Novice
06. november 2010 - 21:13 #7
der er heller ikke nogen iframe på den side med navnet 'iframen' - der er kun en skjult til noget ads-halløj...
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
06. november 2010 - 21:22 #8
iframen er jo på forsiden (det er kortet).

Det er den side i iframen når du har klikket på "Køb Hus" med prikkerne den skal huske. Men den reloader bare hele kortet så man skal klikke på "Køb Hus" igen..
Avatar billede majbom Novice
07. november 2010 - 16:55 #9
hmm okay, men det er jo klart at den ikke kan finde iframen når den ikke eksisterer på siden, det er det fejlen lyder på...
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
07. november 2010 - 18:47 #10
Jep det er også det jeg beskriver i mit indlæg. Det er iframen i vinduet før den ikke kan/vil huske...