Avatar billede dsjk Novice
02. november 2010 - 20:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hdd og ram til dv6570eo

Hej,

Jeg har en HP Pavilion dv6570eo - jeg har desværre tabt den lidt, og nu ser det ud til at der er kommet fejl på harddisken. CHKDSK stopper når 20000 af 407856 filer er behadlet og når jeg starter computeren op, går alt godt - lige indtil den næsten er færdig og så går den i står. Musen kan flyttes, men der sker intet når jeg trykker på ikoner mv.

Derfor tænker jeg på om jeg skal have en speciel ny harddisk? og tænkte på om jeg i den forbindelse måske også skulle opgradere til 4 gb ram? Ved I om det kan lade sig gøre og om alle harddiske til laptops kan bruges?

Pft
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. november 2010 - 14:14 #2
her kan du se indhol og Specificationer den kan max køre 3Gb.
men den kan godt køre den større og hurtigere harddisk i #1.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01154681&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=da&cc=dk&product=3467025
Avatar billede dsjk Novice
05. november 2010 - 20:04 #3
Jeg har nu søgt lidt mere og det ser ud til jeg godt kan opgradere til 4 gb ram, jvf. denne side:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01177972&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=da&cc=dk&product=3467025&lang=da da det er præcis det product nummer min bærbar har.

Jeg kom så til at tænke på harddisken. Der er jo pre-installed windows vista, og det er sat op så jeg nemt kan re-installere pc'en. Vil jeg få det igen hvis jeg køber samme hp spare part som harddisken har, eller er det tabt? Er der nogen fordel i at købe hp reservedelene?

pft.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2010 - 00:52 #4
Som du vil kunne se er der ikke meget at hente ved at gå til 4Gb ram hvis du kører Vista 32bit der kan du max udnytte 3Gb hvad angår dine programmer kan de godt klones over på en større HD.
og angående om der er nogen fordel ved at købe HP dele er mit svar entydigt nej tvært imod betaler du bare mere for den samme vare.de køber bare hvad der er den billigste løsning for dem.
jeg bhar sat mange HDér i HP computere den model i #1 og så kører den 7200 Omdr.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. november 2010 - 11:58 #5
=????
Avatar billede dsjk Novice
14. november 2010 - 19:39 #6
ok, så er der bestilt harddisk (ikke hp), tog en 5400 omdr. da prisforskellen alligevel var en del, så det skal nok gå :)

poko1 ligger du et svar?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. november 2010 - 21:18 #7
Svar :-)