Avatar billede lonepeter Novice
01. november 2010 - 07:29 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Finde ud af hvor mange MB ram der er på grafikkort?

Hejsa...

Jeg har sat min stationære computer til salg og skal finde ud af hvor mange mb ram der er på det Nvidia GeForce 8500 GT grafikkort der sidder i maskinen.

Jeg har googlet på kortet og kan se at det findes med både 256 og 512 mb ram, så der blev jeg ikke meget klogere...

Jeg har også kigget på grafikkortet fysisk og der står intet og der står heller ikke noget på de enkelte ram-chips der kunne indikere deres kapacitet.

Under enhedshåndtering står der heller ingen ting.

Findes der et eller andet program jeg kan installere der oplyser om den slags?

Peter
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 07:40 #1
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
01. november 2010 - 08:18 #2
GPU-Z er grafikkortudgaven af  cpu-z. Det giver dig en fin oversigt over kortet: http://www.techpowerup.com/gpuz/
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. november 2010 - 08:20 #3
Den nemme højreklik et frit sted på skrivebordet skærm indstillinger avanceret der står hvor mange ram dit grafikkort har.
Avatar billede lonepeter Novice
01. november 2010 - 08:32 #4
Hej igen...

Ah...! Det var bare så enkelt som Poko1 beskriver, havde slet ikke tænkt over at gå ind under skærmindstillingerne!

Nå, men kortet havde 512 MB :-)

Jeg synes i alle skal ligge et svar så deler i points.

Peter
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 09:07 #5
ok
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. november 2010 - 12:05 #6
Ok :-)
Avatar billede lonepeter Novice
01. november 2010 - 23:12 #7
Tak for hjælpen, computeren blev iøvrigt solgt kort efter, om det så var denne oplysning der gjorde udslaget ved jeg så ikke;-)

Peter