Avatar billede kmhl Nybegynder
31. oktober 2010 - 20:35 Der er 14 kommentarer

meget langsom opstart

Hej

Håber nogle kan hjælpe. Min stationære tar lige pludselig omkring 5 min i opstart og jeg har tjekket for virus og kørt cc cleaner etc uden at finde grund, måske det er harddisken, men  den er kun ca 1 halv år gammel.

håber nogle har et godt råd :)

mvh Kasper
31. oktober 2010 - 20:44 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. november 2010 - 06:04 #2
og hvor er den langsom?
Under boot (al teksten) eller under windows start (windows logo) eller endnu være, når du er logget på og før du kan bruge den?
Avatar billede kmhl Nybegynder
01. november 2010 - 09:38 #3
Hej det windows 7 64 bit, og den den starter ved motherbord billedet som er det første der viser sig når man tænder com´en og så tar det ca 5 min før logon med windows kommer frem...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. november 2010 - 10:05 #4
hvad viser den så på skærmen i de 5 minutter?
01. november 2010 - 10:18 #5
... hvis det er FØR nogen som helst OS (WIN7) opstarter; altså i BIOS - så er det en helt anden sag...
Avatar billede kmhl Nybegynder
01. november 2010 - 18:45 #6
den viser bare motherbord billedet i 5 min ca før den så går videre til win logon skærmen...
01. november 2010 - 22:30 #7
Forslag: ... du skal i BIOS og vælge et eller andet mht. "Load Default Settings..."
Avatar billede kmhl Nybegynder
03. november 2010 - 22:47 #8
Hey igen jeg har opgivet, eftersom der ikke er virus på den og alt spyware etc er fjernet, den er defragmenteret og registrerings basen er der ryddet op i.
så nu bliver lortet formateret og så vi se om det hjælper.. vender tilbage
04. november 2010 - 06:48 #9
... hvis den - som du beskriver - hænger i BIOS billedet så vil det ikke ændre en DYT med at 100% geninstalere!!! Prøv at afmontere HD'en, og så at/om den stadig 'hænger' i BIOS opstarten ???
Avatar billede kmhl Nybegynder
04. november 2010 - 19:05 #10
Hehe ja det har jeg fundet ud af... nu kan den ingen ting, den går kold efter 5 min i bios billedet, så må prøve at hive tingene fra 1 efter 1 i weekenden så vender jeg tilbage og tak for den foreløbige hjælp...
04. november 2010 - 21:17 #11
... nemlig!
Avatar billede kmhl Nybegynder
06. november 2010 - 10:00 #12
Nu har jeg prøvet at ta de 3 forskellige HD. Fra 1 efter 1 og det hjælper ikke faktisk vil. Den slet. Ikke noget nu ... nu hænger den i  bios og derefter sort skærm dvs at jeg ikke kan gen installere Windows,  så. Problemet må ligge g bios eller andet hardware? ??
Avatar billede kmhl Nybegynder
02. januar 2011 - 20:34 #13
Nå men smid den til en nørd til formaterede alt og gen installerede windows så spiller den igen :)

tråden er lukket
02. januar 2011 - 20:56 #14
...tråden er lukket ... - dette er ikke 'nok' ...

Læg selv dit næste indslag som et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] - derefter er tråden 'lukket' ...