Avatar billede anettehansen Nybegynder
30. oktober 2010 - 11:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til harddisk

Jeg håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har en computer hvis skærmkort er brændt sammen så jeg skyndte mig at lave en backup på en ekstern harddisk. Derefter slettede jeg alt fra computeren manuelt fordi jeg ikke har lyst til at forhandleren skal sidde og snuse i mine private ting. Igår var jeg så smart at tabe min harddisk på gulvet og nu larmer den og siger mærkelige lyde og jeg kan ikke læse fra den. Hvad gør jeg?? Jeg kan ikke miste al den data da jeg har livslange billeder, designs, arbejde osv på. Er der nogen måde jeg kan genoprette alt hvad jeg slettede på den gamle computer? Den har ikke været formateret eller noget. Er der en mulighed for at få repareret min ekstere harddisk? Jeg håber VIRKELIG der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt!!
30. oktober 2010 - 12:35 #1
... bare slettet manuelt OG IKKE ANDET ?
I modsætning til 100% KILLDISK / Formatering / ...

---

http://www.diskhelp.dk/ - måske kan hjælpe ?
Avatar billede anettehansen Nybegynder
30. oktober 2010 - 12:55 #2
Hej Karise

Ja kun slettet manuelt, men jeg har desværre lige prøvet og køre et gendannelsesprogram og der går blot 4 minutter og så slukker computeren eller går i blå skærm pga skærmkortet. Jeg er bange for at hvis jeg sender den ind til reparetion nu, så formaterer de den samtidig og så er det umuligt at få gendannet mine filer. Er der ikke noget jeg kan gøre med min harddisk? Det håber jeg... ALT ligger derpå og jeg er helt ude af den lige nu!
30. oktober 2010 - 13:45 #3
...gendannelsesprogram ... - hvad mener du her ???

Under alle omstændigheder skal skal den HD hvor filerne ligger/lå på IKKE PÅ NOGEN MÅDE BRUGES AKTIVT. Skal monteres som dum 'slave' i et ANDET system, og DERFRA bruge diverse "redning" programmer - eller forsøg på samme!!!

Kan du forestille dig følgende besked:
Dine filer: bla. bla. bla. kan ikke genskabes fordi de er lige blevet overskrevet under instalationen af fil'rednings' programmet -... - Doooh...
Avatar billede anettehansen Nybegynder
30. oktober 2010 - 14:37 #4
Harddisken er som sagt ekstern og blevet brugt til min bærbar.

Er det muligt for Medion at skifte skærmkortet uden at skulle formatere computeren så jeg måske derefter kan genskabe de manuelt slettede filer?

Harddisken er ikke blevet slettet, den siger blot underlige lyde og vil ikke læses længere gennem USB.
30. oktober 2010 - 14:48 #5
Men husk alt i #3 - hvis der skal være den mindste smule chance for at redde noget som helst!!!

Så rep. værkstedet må sådan set slet ikke tænde for den harddisk, da den så bliver aktiv igen, og sletter/overskriver videre...
Men den skal jo tændes, for at se om det nye skærm'halløj' virker - Dooooh...

Men ellers må du ta' HD'en fysisk ud af PC'en først ? Det skal du jo alligevel ref. #3 !!!
29. juni 2011 - 14:32 #6
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede anettehansen Nybegynder
29. juni 2011 - 14:33 #7
Jeg fik ny computer.