Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 14:32 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Start af webshop, som 15 årig(14 årig)?

Hej alle experter, jeg står her og vil meget gerne starte en webshop, jeg er 14 år men bliver snart 15, og jeg har læst en masse på nettet om det, men har aldrig rigtig fået, svar på alle mine spørgsmål.

Så derfor har jeg lige en del spørgsmål, som jeg håber der er nogle rare mennersker vil svare mig på

1:Kræver det et firma, at have en webshop, vedr det med salg osv?
2:Kan det lade sig gøre at starte en når man er 14/15 år?
3:Hvad er reglerne med salg o.s.v?
4:Kan jeg bare registrere min indkomst som b-indkomst, og bare sende en faktura?
5:Kender i nogen, som sælger alle muglige varer til webshops?

Måske, i kunne give mig en step by step guide, til hvordan man laver en webshop, i behøver ikk alt det med webshop systemer og hosting o.s.v det har jeg selv styr på

Håber på et hurtigt svar

Hilsen Cyberman29
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2010 - 14:36 #1
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 14:47 #2
Tak skal duu have claes57, men jeg håbede også du kunne svare mig på de andre spørgsmål.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2010 - 15:04 #3
1+3) hvis du omsætter for over 50.000kr/år så skal du momsregistreres (dvs have cvr-nummer) - ellers er det ikke krævet.
2) du kan godt starte firmaet, men du skal have en ansvarlig (dvs 18+) til bindende underskrifter
4) afhængig af omsætning igen - under 50.000kr/år, så skal der jo ikke momses - det er lettest. Du køber en vare, og prisen inkl moms+fragt+din fortjeneste er så salgspris. Du skal lave et lille regnskab til skat (varesalg/varekøb/fragt/administration/webudgifter) ud fra det har du en profit, som opgives.

Skal du momses, så skal du have (varesalg/varekøb/fragt/administration/webudgifter/salgsmoms/købsmoms)
alle dine indkøb deler du op på varekøb/fragt/købsmoms, og ved salg tilsvarende på varesalg/fragt/salgsmoms. Differencen mellem salgs- og købsmoms skal du betale til skat (opkræves 2 gange årligt). I starten køber du nok mere end du sælger, så vil du få momspenge retur fra skat. Da du omsætter over 50.000 har du et cvr-nummer på dit firma, og skal udfylde en særlig blanket til selvangivelsen.

Det er den korte version...
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2010 - 15:34 #4
I går ville du starte et it/hosting-firma, i dag en webshop og tidligere var det salg af hjemmesider - der er ingen tvivl om at iværksætteri er en god ting men måske skulle man lige finde sit rigtige kald i stedet for at flakke så meget rundt om IT bare fordi IT er interessant. Det lyder lidt som om at du vil have oprettet et firma mere for bare at have et firma end fordi du har et produkt eller ydelse du vil tilbyde og uden det ingen indkomst eller grund til at firma.

Der er masser af læsestof om dit emne på fx www.startvaekst.dk - men som nævnt ovenover så sørg lige for at få afstemt viden,evner og kunnen med markedet.
Avatar billede The_Buzz Novice
29. oktober 2010 - 16:27 #5
Hej Cyberman29

Du bør nok gå ind og spørge på www.amino.dk istedet - der er en del flere iværksættere og webshop brugere derinde.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 17:03 #6
Jeg forstår udemærket dig keysersoze. Grunden til jeg aldrig er kommet viderere, er fordi jeg aldrig rigtig har fået svar på alle mine ting, og jeg kan jo ikk rigtig komme videre hvis jeg ikk ved hvad jeg skal, og fordi jeg har en lidt speciel ide, når jeg for mit firma, som indebærer alle de ting jeg spørger om, og som jeg ikk har tid til at forklare her, desværre.

Og til dig claes 10000 tak, jeg kan virkelig godt bruge dit svar, du er virkelig en god bruger her inde, du kan bare svare på alt, 1000 tak:)

Og til dig the_buzz tak for svaret er bruger på siden, men bruger den ikk så meget, vil derfor lige spørge der inde.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 17:20 #7
Og claes, jeg ved ikk om du gider give dig den tid at fortælle den lange version?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2010 - 17:34 #8
det er inkl hvordan man kører et regnskab - det ligger ud over dette forums plads (indførelse i dobbelt-bogholderi, arkiveringsregler, regler for fakturadata, lagerstyring, aktiver/passiver, osv)
Det lærer man på handelsskoler (handelsgymnasium).
Det er for et nyt/lille enkeltmandsfirma klart det letteste, at køre alt vedr kørsel, telefon, pc osv som privat-køb (dvs uden momsfratrækkelse). Så slipper du for meget bøvl med skat. Du følger selvfølgelig disse udgifter, og når firmadelen bevisligt (jf skat) når op på et beløb, som du kan tillade dig at bruge tid på at bogføre, så kør det ind i regnskabet.
Det kan være en stor fordel at have dobbelt - dvs eget telefonnummer til firma, egen pc kun til firma - du må ikke lave noget privat (dvs ringe til venner, spille spil på pc) på disse uden at skat vil modregne.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 18:36 #9
Okay, det var virkelig en hjælp:)

men kan jeg godt køre min webshop uden et firma, alså via b-indkomst o.s.v?

Cyberman29
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2010 - 18:52 #10
ja - hvis du har en, der er over 18, som kan skrive under for dig (ingen vil levere varer, hvis ikke det var bindende, og du må selv kun købe kontant).
Og så skal du omsætte under 50.000kr.
Bemærk, at alt på nettet logges, så skat har fat i den lange ende hvis du får mange handler. Du skal være 100% sikker på, at grænsen ikke overskrides - og det er jo et personligt firma, så du kan ikke bare lukke et site når du når 49.000, og så oprette et nyt. Det kører på dit cpr-nummer, så det er summen af alt, du laver.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 19:02 #11
Nu har jeg tænkt det sådan at jeg først vil købe mine varer når jeg har fået en ordre selvom min leverings tid vil tage lidt længere tid, og derfor vil jeg ikke have nogen form for aftale hos en leverandør.

Og er det hver måned jeg højst må tjene 50.000 eller hvad?

Og hvis nu jeg ikke har en som kan skrive under kan det så stadig lade sig gøre, for hvad skal jeg da skrive under på, når jeg ikke skal have en aftale med en leverandør?

Men ellers tak for svaret:)

Cyberman29
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. oktober 2010 - 19:27 #12
Det er 50.000 om året (og det er før du evt. modregner indkøb til firmaet).

Selvom der er tale om under 50.000 skal du bede SKAT om en udvidet selvangivelse, og angive dit overskud under "overskud af selvstændig virksomhed".
Du skal selvfølgelig lave et regnskab så det kan sendes ind, men så vidt jeg ved vil SKAT ikke længere se regnskaber for virksomheder med et tilstrækkelig lavt overskud.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. oktober 2010 - 19:28 #13
Eller nok nærmere tilstrækkelig lav omsætning.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 19:38 #14
så hvis jeg forstod det rigtigt, er det fuldt lovligt at sælge og køre min webshop som 14 årig.
Jeg skal bare ikke overstige et beløb på 50,000kr om året, og så når jeg har solgt noget skal jeg lave en faktura, og self sende den til køberen og sende en til SKAT(den samme),
og så skal jeg bede skat om en selvangivelsen hver gang jeg sælger noget, og udfylde den, og derefter sende den til SKAT.

Hvis du gider er du så rar at fortælle lidt nermere om selvangivelse?:)

Cyberman29
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. oktober 2010 - 19:49 #15
Du kan godt køre din egen webshop, men som nævnt af andre skal bindende aftaler indgås af en myndig person (18+ år).
Hvis du ikke overstiger 50.000 i indtægter årligt, så slipper du får moms-registrering.
Du skal ikke sende hver enkelt faktura til SKAT medmindre de beder om det. Du skal bare opbevare dem, så du har muligheden.
Du skal ved siden af lave et regnskab over alle indtægter/udgifter i firmaet, som skal ligge klart hvis SKAT beder om at få det tilsendt.

Alle udfylder/godkender en selvangivelse årligt. (ikke hver gang du sælger noget). Du indtaster alle dine indtægter (renter, personlig indkomst, overskud af virksomhed, aktier osv.). Du skal bare én gang bede om udvidet selvangivelse, og så vil du få denne fremover - hvert år. (på skat.dk).
For flere detaljer om hvad en selvangivelse er, vil jeg foreslå at du spørger dine forældre - de kan vise og forklare lettere end via dette forum.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2010 - 20:01 #16
du skal ikke sende faktura til skat. Du skal have en kopi liggende, hvis skat vil se den (op til 5 regnskabsår efter - dvs du skal have kopier af alt i minimum 6 år.
Du skal stadig have en til at bestille varer - ellers skal dine kunder betale i forvejen (?), så du har kapital, så du kan købe kontant og sende videre til kunde (inkl fragt fra grossist til dig og fra dig til kunde). Der er ikke noget firma, der vil sælge til dig, hvis du ikke har cvr-nummer - så du skal selv ud på diverse lagre og stå med et bundt kontanter.

Selvangivelsen er ret enkelt - ud fra dit regnskab skal du bare taste salg, køb og springe resten af felterne over.

Du kan først fakturere når varen leveres - dvs 4 dage efter du har modtaget pengene (ellers har du ikke noget at købe varer for). Og dine web-kunder har altid 14 dages returret.
Hvis kunder sender varer retur, så kan du IKKE sende det tilbage til grossisten, da du er et firma, og der gælder der ikke en 14 dages fortrydelses-ret - og den skulle i øvrigt være på minimum 20 dage da varer skal sendes frem og tilbage.
Så der vil du tabe omsætning - dine værste konkurrenter vil kunne bestille et hav af varer hos dig - returnere efter 10 dage, og du går konkurs.
Derfor skal der være en ansvarlig (18år+), der hæfter for dette.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 20:18 #17
Så, jeg skal ca hver måned, lave et regnskab, for en sikkerheds skyld.

Og jeg har ikke tænkt mig at købe fra en vareleverandør, jeg har bare tænkt mig at købe via en anden stor webshop eller butik.

Men jeg har ikk rigtig fattet den del med returret og faktura, åbentbart har jeg forstået det forkert

Så hvis i er rar at forklare, hvad faktura og hvad retturret går ud på, som hvis i skulle forklare det til en som rettere sagt ikke viste en skid om det.
Så vil jeg være meget taknemmelig:)

Cyberman29
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2010 - 21:03 #18
du kører dit regnskab hver gang du sælger eller køber en ting. Ikke pr måned eller uge - men for hvert køb/salg.

Hvis du kan købe en vare fra en leverandør, få fragten medregnet, og solgt videre med profit - hvorfor køber din kunde så ikke bare direkte hos din leverandør? De har nok en bedre reparationsafdeling.

Når du er et firma, så er du professionel køber - og så gælder købeloven ikke for dig - du hænger på det du har købt.
Dem, du sælger til er almindelige kunder - de er omfattet af købeloven, så de har 14 dages fortrydelsesret på web-køb (med 100% penge retur inkl porto).
Groft sagt, så er det dig, der hænger på garanti/reklamationer over for kunden - selv om din leverandør går konkurs, så skal du reparere/erstatte varer.
Risiko for at hænge på defekte varer samt returnerede varer skal du have med i din profit-beregning, og som meget lille firma, så bliver det hurtigt til mange % oveni den almindelige pris på varen.

Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at sælge ting, der ikke kan byttes - fx design på hjemmesider, logoer osv. Det koster ikke dig noget i lager, og salget er så ren indtægt.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 21:20 #19
Okay nogle lidt irreterende love, men hvis jeg så opretter et firma, så får kunden ikke 14 dages fortryddelses ret vel?, medmindre jeg giver dem det. Men nu regner jeg ikke med min leverandør går konkurs, når det er en af de STORE.

Og hvorfor de ikke bare skulle købe det hos leverandøren, er at jeg vil kunne sælge det billigere end nogen dansk leverandør.

Og nu er det sådan at jeg ikke er så god til desing af hjemmeside o.s.v

Men jeg er expert i hosting, så hvis det skulle være noget hvor jeg ikke behøver lager, og at det ikke er fysisk.
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2010 - 21:30 #20
du vil vel umuligt kunne sælge billigere end konkurrenterne hvis det netop er konkurrenterne du køber hos (som beskrevet i #17) - så skal du lægge både forsendelse fra "leverandøren" og fortjeneste oven i og plus den fragt kunden skal betale må det vel alt andet lige blive dyrere. Det lyder lidt som i en wupti-reklame.

Enhver "leverandør" kan gå konkurs - store som små - og da det er din shop kunderne køber hos er dig også dig der skal stå for reparation/reklamation etc.

Private kunder har altid 14 dages returret på denne form for e-handel - den kan du ikke snyde dig uden omkring (medmindre du sælger varene som privatperson på fx QXL eller DBA).
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 22:04 #21
okay, men nu er det sådan at jeg sagde, danske leverandør, da jeg køber mit udenlansk, og jeg har tænkt mig hvis der er noget defekt, og mine kunder sender den retur, at jeg så sender den til min leverandør(som giver fortrydelsesret), men jeg forstod ikke det her:

"
(som beskrevet i #17) - så skal du lægge både forsendelse fra "leverandøren" og fortjeneste oven i og plus den fragt kunden skal betale må det vel alt andet lige blive dyrere
"

Cyberman29
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2010 - 22:40 #22
hvis du køber en vare til fx 1000kr i en shop skal du betale forsendelse for at får den bragt til dig, så kommer du op på fx 1060 - så skal du også tjene noget på det, fx 10% af originalprisen, og så kommer din vare op på 1160 - altså i dette eksempel bliver du 160kr dyrere end "leverandøren" (hvor kunden jo også kan bestille). Alt efter hvor i verden din vare bestilles skal du oveni måske betale dansk moms/told hvorfor din vare kan komme ydeligere 25% op i pris.

Samtidig vil den måde at handle på kunne gå ind under begrebet parallelimport og det kan gå ud over producentgarantier så kunden stilles ringere end ellers.

Du kan heller ikke forvente at kunne leve at din "leverandørs" fortrydelsesret - er du firma har du ingen fortrydelsesret, handler du privat vil du let kunne støde ind i situationer, hvor en kunde hos dig stadig har fortrydelsesret hos dig men hvor din i forhold til din "leverandørs" er overskredet og så står du både tilbage med varen og udgifter til forsendelse.

Der er bestemt en masse regler du skal ind i hvis sådan en shop skal blive til noget - også flere end vi kan lære dig. Det kræver hårdt arbejde at være iværksætter.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
29. oktober 2010 - 22:54 #23
okay tak for svaret;)

Og vedr

"
handler du privat vil du let kunne støde ind i situationer, hvor en kunde hos dig stadig har fortrydelsesret hos dig men hvor din i forhold til din "leverandørs" er overskredet og så står du både tilbage med varen og udgifter til forsendelse.

"
Køber jeg først varen når jeg har fået en ordre, og dermed mister jeg ikke min fortrydelses ret inden min kunde gør.

Ja måske ville det være billigere at købe direkte hos leverandøren, men hvis jeg har min måde at gøre det billigere på, gør det vel ikk noget.

Jeg vil lige understrege at jeg ikke vil starte firma, før min shop kører optimalt.

Jeg savner virkelig en step by step guide, hvor du for forklaret, hvad man skal gøre fra punkt til prikke, og hhvilken regler, o.s.v

Hvis der var nogen af jer som enten kunne finde sådan en eller lave en selv ville det være ENORMT godt!!!!

Cyberman29
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2010 - 03:28 #24
jo - du vil tabe dage i forbindelse med fortrydelsesret da den starter den dag kunden modtager sin vare. Det vil fx sige, at du modtager ordre mandag og bestiller hos leverandør samme dag, du modtager pakken tirsdag (dine 14 dage starter) og kan tidligst afsende samme dag så kunden i bedste fald modtager onsdag (kundens 14 dage starter, du er nede på 13 dage). Det er én dag tabt, men post kan godt være længere tid undervejs, og du risikerer derfor at stå med produktet. Køber du i udland er der heller ikke nødvendigvis de samme fortrydelsesrets-regler for dig.

Ved tekniske produkter mener jeg desuden at det er et krav at der skal følge dansk manual med (medmindre der gøres specifikt opmærksomt på det) og det kan du ikke være sikker på ved køb i udland.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
30. oktober 2010 - 14:30 #25
Okay, nu ser jeg hvad du mener, men så tænkte jeg, kan man ikke gøre sådan, at når en kunde køber noget accepterer han/hun samtidig, at de kun får 7 dages fortrydelses ret, og så måske, skrive det inden de køber varen.

Jeg ved godt, det måske er lidt dårligere for kunden, men hvis jeg har lyst til at gøre det sådan, så er det jo bare min egen skyld, hvis jeg mister kunder af den grund.

Men sig lige om det er lovligt, tak

Og så ville jeg lige høre, om der var nogen som gad at lave en step by step guide, om hvordan man gør det, hvordan det bliver lovligt med salg o.s.v, og ja bare alt hvad man skal gøre(ikke hosting, eller e-commerce systemer)

Cyberman29
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2010 - 14:47 #26
du kan IKKE omgå købeloven - uanset hvad du og kunden aftaler, så gælder købeloven som minimum (du må godt give 30 dages fortrydelses-ret - men ikke under 14 dage).
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2010 - 14:50 #27
så i øvrigt lige
http://www.startvaekst.dk/lovkrav-ved-opstart/0/4
Registrering af virksomheden
Det er kun et krav at registrere sig som virksomhed, hvis du har en omsætning på over 50.000 kr., vil udbetale løn, skal betale lønsumsafgift, vil importere varer til videresalg eller eksportere til lande uden for EU. Du må gerne starte en virksomhed, selvom du er i arbejde eller er studerende.

Da du vil importere fra udlandet, så skal du have cvr-nummer og oprettet firma.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
30. oktober 2010 - 14:57 #28
okay, men hvis jeg opretter et firma, så bliver jeg jo undtaget fra købelove, og hvis min kunde køber noget som er defekt eller på anden hvis i stykker, sender kunden den jo nok retur, og så er jeg selv forpligtet til at reparere eller skifte kundens vare, og jeg kan ikke bare sende den videre til min leverandør så de kan lave den, fordi at jeg har et firma og derfor har jeg ingen fortrydelses ret. Det kan godt være et problem, når er der er nogen ting som jeg vil sælge, men jeg ikke selv kan reperare.

Så det er det der er mit problem.

Cyberman29
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2010 - 15:04 #29
du har nu fanget fidusen i, hvorfor man ikke skal lavet et firma.

Alt andet lige, så skulle du måske lave en aftale med fx et tysk firma (eller hvor du ville få dine varer fra), om at du bare laver en dansk afdeling af deres firma, og arbejder på provision (dvs i aftaler, at din løn er fx 5% af omsætningen).
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
30. oktober 2010 - 15:20 #30
Det kunne være en ide, men vil stadig kun selv, have mit eget.

Men så tænkte jeg, kan man ikke bare lave en aftale med en leverandør, om at mit firma får måske 30 dages fortrydelses ret, og så hvis de siger ja er der jo intet der fohindrer det vel?
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
30. oktober 2010 - 15:21 #31
eller også, kunne jeg købe mine varer personligt?
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2010 - 16:08 #32
Bare fordi du er et firma betyder det ikke at der ikke er nogle regler - der er bare andre regler i B2B end B2C. En af forskellene er netop fortrydelsesretten.

Du kan aftale alt det du vil med et firma - men skal et firma give dig bedre vilkår end andre kunder får du også lov at betale for det på den ene eller den anden måde, hverken varer eller ydelser er jo gratis. Med al respekt for din ide, det er først hvis du kommer op i store mængder at du kan få så gode aftaler som det lyder til at du ønsker.

Du kan vende den lidt om - hvis nu din idé var så økonomisk fordelagtig som du forventer, så du både kan sælge billigere end og tjene mere end konkurrenterne ville konkurrenterne allerede have skiftet til den måde at handle på.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
30. oktober 2010 - 16:53 #33
Okay, tak for svaret.

Med alle jeres super gode svar har jeg virkelig fået en god forståelse af det med at køre og eje en webshop, jeg har også fået et stort indblik i det med at køre et firma, med skat, købelove o.s.v

Men jeg vil godt lige vide hvad B2B og B2C betyder.

Jeg har gået og tænkt lidt over det, og måske er det ikke en webshop jeg skal starte med, da det giver så mange problemer med hensyn til lager, fragt, købelov o.sv, o.s.v. Derfor tænkte jeg at jeg måske skulle tænke i lidt andre baner til at starte med, da jeg nu har fået en stor forståelse inden for det med at  have et firma.
Jeg har tænkt på følgende ting:

1: At køre en side som sælger hosting(Men har hørt det ikke kan betale sig)
2: At sælge programmer/hjemmesider
3: At tilbyde opsætning af diverse CMS systemer, der er mange som tager helt op til 500kr for det ,så ville gøre det meget billigt
4: Har i nogen ideér til det?(jeg er meget god til computer, hjemmesider, og hosting)

Men det kan også være jeg bare skal holde mig til en webshop, hvad syntes i? og forresten er det nogle ret billige ting jeg skal sælge

Cyberman29
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2010 - 18:08 #34
b2b er busisnes to busisnes (firma til firma)
b2c er busisnes to customer (firma til kunde = slutsalg)
hvis du vil sælge 'ret billige ting' så skal du sælge en masse (læs dynelarsen) for det løber rundt.
Jeg ville i dit sted lave en lille annonce i den lokale ugeavis, og evt opslag hos diverse supermarkeder med
'hjælp til opsætning/installation af pc'
og så telefonnr + pris (50kr for at møde op (=kørsel) og så 100kr pr time). Hvis du ikke laver noget (=kan finde ud af det), så er det kun 50kr ellers 50 + 100kr/time.

Skriv også, at du sætter mobiltelefoner op, og underviser i deres brug (sms/smartphones/email osv den vej) Der er mange, der ikke kan bruge en moderne telefon.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
30. oktober 2010 - 21:07 #35
Tak for din forklaring....

Og jeg kan godt se det smarte med den arbejdesform du giver eksempel for, men jeg har bare ikke lyst til sådan noget(syntes det er kedelidt) og det er ikke rigtig det jeg har passion for(har været igenmmen den fase, jeg har meget mere lyst til at lave noget størrere så som hosting, hjemmesider, opsætning af cms, og sådan. Eller lave webshops, og sådan-de der småting har jeg gjort en masse af, og jeg syntes snart det er så kedeligt.

Så hvis du havde noget mere udfordrende, som helst skulle være noget virtualt

Cyberman29
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2010 - 11:53 #36
alt arbejde er/bliver rutine på et eller andet niveau - det er synd for dig, at dit tålmodighedsspan allerede er opbrugt - det eneste trin du mangler er 'get rich quick' opgaven. Men der keder det vel også dig til døde inden du kommer i gang med at tjene de store penge.

Start med en simpel papir-opgave (det kræver ingen investering, bare en blok og en blyant) - design facebooks afløser - derefter lær (lidt) programmering, og du bliver styrtende rig inden du bliver 20. Hvis programmering keder dig, så sælg bare dit skitse-projekt til microsoft.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
31. oktober 2010 - 13:41 #37
Jeg vil lige udybe at fordi, jeg ikke havde lyst til det med
"
Jeg ville i dit sted lave en lille annonce i den lokale ugeavis, og evt opslag hos diverse supermarkeder med
'hjælp til opsætning/installation af pc'
og så telefonnr + pris (50kr for at møde op (=kørsel) og så 100kr pr time). Hvis du ikke laver noget (=kan finde ud af det), så er det kun 50kr ellers 50 + 100kr/time.
"
er fordi jeg har gjort det før og derfor har jeg ikke så meget lyst til at gøre det igen. Men derimod er min tålmodighed overhovedet ikke brugt op, jeg ved godt det tager flere år før man kommer til at tjene kassen, der er også en meget stor fejl de fleste unge "iværksættere" laver, de har f.eks hørt om simon mørch og at han fik en million omsætning på 3 måneder, og så tænker unge tit, selvom de ikke har en skid forstand på noget rigtig inden for computer, at de bare skal gå ind og gøre det samme som simon mørch gjorde og så ville de få en million omsætning på ca 3 måneder....men nej sådan er det bare ikke. Simon havde igennem 3 år for inden startet sit projekt stille og roligt han gik igang med at programmere sit site, og han lavede en masse gratis opgaver, og hjalp folk, han opbyggede sit netværk+han lærte en masse nyt om det at have firma o.s.v han fik blandt andet hjælp fra den succesrige iværksætter Martin thorborg, og stille og roligt blev gratisnoller.dk færdig, så satten han side i lufte, og med alt det han havde opbygget gennem de ca 3 år, blev hans side en succes.

Så jeg er fuldt opsat på det godt kan tage år før jeg kommer til at tjene penge, jeg har brugt ca 5/6 år af mit liv på en computer, så den fase er jeg igennem, så jeg har bare ikke lyst til de ting man lavede i starten.

Men det der med parpir opgave lyder da meget godt, så jeg kan øve det lidt, men jeg forstod bare ikke rigtig hvad det var for nogle parpiropgaver jeg skulle lave til mig selv, skulle det være faktura regninger eller...?
Jeg forstod heller ikk rigtig det her(mente du det ironisk?)
"
design facebooks afløser - derefter lær (lidt) programmering, og du bliver styrtende rig inden du bliver 20. Hvis programmering keder dig, så sælg bare dit skitse-projekt til microsoft.

"

Cyberman29
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2010 - 14:12 #38
Det er kun lidt ironisk - men hvis du har en idé - eller kan komme på en via noget brainstorming - så er det bare om at få det ned på et stykke papir, og så gennemarbejde den.
Primært - få en bærende idé til firma/projekt, og så gå 100% ind for det. Indtil du har den idé, så vil firmaet bare blive noget halvhjertet, og så taber du motivationen igen - og det er ikke godt.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
31. oktober 2010 - 18:17 #39
Okay hehe-mig og min ven arbejder på en god og bæredygtig ide, det jeg egentligt ikke var 100% sikker på var alt det angående firma, men med jeres super svar har jeg fået et kæmpe indblik ind i det, og så har jeg den fordel at min far er selvstændig så han kan hjælpe mig med at skrive fakturaer og regninger o.s.v...

Så ja jeg ved godt at hvis ikke man har en god og stabil ide, går firmaet bare i vasken...

Cyberman29
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
06. november 2010 - 09:15 #40
læg gerne et svar claes57
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2010 - 09:23 #41
ok - held og lykke med din fremtidige indtjening
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
06. november 2010 - 09:31 #42
Tak skal du have:)