Avatar billede GuanaDK Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:37 Der er 9 kommentarer

Batteri-opgradering

Hej E.

Jeg har købt en MSI CX620 (CX620-224NE) - laptop - til brug på mit studie. Jeg er dog blevet træt af, at batteriet ikke holder særlig længe, og jeg har ikke selv kunne finde et batteri med længere levetid passende til modelen.

Jeg håber på at I kan hjælpe mig med at finde det.

På forhånd tak.

/Stefan
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2010 - 14:45 #1
typisk, så er det 6 cellers batteri - og hvis du finder et større, så er det 9 celler. Dvs ca 50% længere end 'ikke særlig længe'.

Du kan prøve med strømstyring-opsætningen - skru ned for lyset på skærm, luk for cd-drev, stop harddisk efter 5 minutters pause, luk for wi-fi (specielt på vista er det er strømsluger - noget med dårlig kode, så den kører for meget).
Avatar billede GuanaDK Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:59 #2
Ja, det er netop det 9-cellers batteri som passer til min laptop-model som jeg leder efter.

Jeg kører pt. med strømstyrings-opsætning og den kan da komme op på mellem 3 og 3½ timer - men det er bare "ikke særlig længe", synes jeg.

Problemet er: Hvilket batteri skal jeg købe, så det passer i min laptop?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2010 - 15:17 #3
Avatar billede GuanaDK Nybegynder
28. oktober 2010 - 18:24 #4
Det er GX620 du linker til - min laptop er en CX620. Bruger de samme batteri? Har ikke lyst til at bruge penge på noget som jeg ikke kan bruge.
Avatar billede GuanaDK Nybegynder
28. oktober 2010 - 18:25 #5
Derudover var det jeg søgte et link til en dansk forhandler, hvor jeg kunne bestille :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2010 - 18:44 #6
jeg så forkert på cx/gx - kan ikke finde noget til cx...
Avatar billede GuanaDK Nybegynder
12. november 2010 - 10:25 #7
Jeg mangler stadig at finde et 9-cellers batteri til min MSI CX620 laptop.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=MSI+batteri&sp=all&pid=385042

Dette batteri f.eks. har ingen konkrete specifikationer om hvorvidt det passer til min laptop. Hvordan ved jeg om det passer til min?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2010 - 12:29 #8
der ville det jo være genialt hvis du havde mulighed for at tage ud til butikken med din maskine for at prøve, om den kunne passe.
Alternativ - skriv en mail hvori du skriver, at det er en forudsætning at den skal passe til din cx620, og du vil returnere, hvis den ikke passer. Så kan butikken afgøre, om de tror på at den passer, eller om de vil blokere for salg.
Avatar billede GuanaDK Nybegynder
12. november 2010 - 12:49 #9
Ja, det ser ud til at der ikke er så meget andet at gøre.

Men mange tak for din gentagne hjælp! :)