Avatar billede nicholaslundgren Nybegynder
27. oktober 2010 - 11:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel adgang fra Delphi

Hej

Jeg skal lave et lille program som henter data fra excel og smider dem over i en database.
Det er første gang jeg henter fra excel og jeg er stødt på fejlbeskrivelsen "navnet "Sheet1$" er ikke et gyldigt navn"
Jeg har derfor prøvet at følge en guide
http://www.udvikleren.dk/Delphi/Article.aspx/276/
for at se om jeg i det hele taget kan få adgang til en excel database for at arbejde videre derfra.
Men når jeg følger denne guide støder jeg igen på samme fejlmeddelelse??
Er der nogen der kan forklare hvad der går galt?
Avatar billede a_nor Nybegynder
27. oktober 2010 - 11:38 #1
Det er måske fordi Sheet1$ bare skal være Sheet1 ? ? ?
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. oktober 2010 - 12:00 #2
hent test project her http://delphi.about.com/library/code/ncaa090903a.htm
og se om det virker :-)
Avatar billede nicholaslundgren Nybegynder
28. oktober 2010 - 23:30 #3
Hej

Læsningen var at give excelarket et specifikt navn. Det virker.
Man kan åbenbart ikke referere til standardnavnet Sheet1