Avatar billede therock Nybegynder
27. oktober 2010 - 09:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Win 7 kan ikke finde SATA HDD efter formatering

Hej
Jeg er var ved at installere WIN7 på en ældre ACER Aspire E500.
PC kørte med WIN XP før, efter så at have formateret og vil installere kan den ikke finde HD en WD 320gb SATA, kan det passe der ikke ligger driver til denne i WIN 7?
Jeg har fået WIN 7 installeret på PC nu ved at bruge en gl. IDE HD, men vil selvfølgelig meget gerne bruge SATA HD også
Avatar billede kentora Nybegynder
27. oktober 2010 - 09:41 #1
Du skal ind i partitionsprogrammet.

startmenu > højreklik på computer > administrer > diskhåndtering.
Avatar billede therock Nybegynder
27. oktober 2010 - 09:54 #2
prøver det liger senere tak
Avatar billede Karsten_Laursen Nybegynder
27. oktober 2010 - 20:33 #3
Går ud fra du gerne vil have have din Windows 7 installeret på din SATA HDD.

Så gå ind i diskhåndtereing, og find din SATA HDD, lav en stor partionen og formatere den med NTFS, dette er bare for at få din windows 7 installation til at se din SATA HDD under installationen.
Når du har lavet din partionen og du kan se den i stifinder, prøv så boote op på dvden igen, og se om installationen ikke kan se din SATA HDD, og du kan nu installere windows 7.

Held og lykke med det.