Avatar billede Authiel Nybegynder
26. oktober 2010 - 08:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvor skal man lærer .NET?

Hejsa alle eksperter! Jeg sidder og skal igang med at lærer .net kodning! Jeg kan allerede advanced php og html+css ligger på rygraden.

Mine spørgsmål er som følger:

Hvad er rækkefølgen inden for .net kodning? hvor starter man? c++? asp.net? c#?

Næste spørgsmål er så hvor er det godt at lærer det henne? Nogle hjemmesider med gode tutorials i kan foreslå? Både gratis og betaligssites.

Kom med alle jeres gode råd til en der skal igang med .net kodning med allerede kan php, html og css!

Mvh.
Authiel
Avatar billede madand Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:13 #1
Når du siger .NET kodning, hvad kunne du så tænke dig at kode?
Er det GUI apps, Web apps eller console apps?

Hvis du vil lave web apps, så kan du kigge på det der hedder ASP.NET, hjemmeside (http://asp.net)

Hvis du vælger ASP.NET kan du vælge mellem 2 populære sprog: C# eller VB.NET. Det er op til dig, hvad du vil vælge, de kan stort set det samme.

hvis du leder efter bøger kan jeg foreslå: Wrox bøgerne
Der ligger også en masse videoer på ASP.NET's hjemmeside: ASP.net
Avatar billede Authiel Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:16 #2
Det er primært til at lave hjemmesider. Så web apps må det vel blive til :D
Avatar billede madand Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:37 #3
Avatar billede Authiel Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:49 #4
Takker mange gange! Du kan smide et svar, så skal jeg nok smide nogle point tilbage! du har givet alt hvad jeg manglede :D
Avatar billede madand Nybegynder
26. oktober 2010 - 15:41 #5
Glad for jeg ku hjælpe :)