Avatar billede torben7913 Juniormester
25. oktober 2010 - 16:45 Der er 1 løsning

Photostory 3 for Windows vil ikke gemme, skriver der ikke er tilstrækkelig hukommelse

Jeg har lavet et par fortællinger med hver under 300 billeder, som angives som maksimum i Photostory 3 for Windows.

Jeg kan godt gemme fortællingerne i en redigerbar udgave som wp3-fil, men problemet opstår, når jeg vil gemme den færdigredigerede fortælling til senere afspilning på computeren eller til brænding på DVD som wmv-fil, så siger programmet at der er for lidt hukommelse til at gennemføre handlingen.

De fylder henholdsvis 411 MB og 703MB

Min PC  bruger Microsoft Windows 7 Home Premium 64 bit
og så har den installeret fysisk hukommelse (RAM) 6,00 GB
Fysisk hukommelse i alt 5,98 GB
Tilgængelig fysisk hukommelse 4,88 GB
Virtuel hukommelse i alt 12,0 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse 10,1 GB
Plads til sidefil 5,98 GB

Skal der virkelig mere hukommelse til end jeg råder over? eller ligger fejlen i mit styresystem Windows 7 64 bit ? eller andre steder? Jeg har prøvet at afinstalere Photostory og downloade programmet igen, som programmet selv foreslog , men det hjalp ikke.
Er der andre muligheder end dele fortællingerne op i mindre  portioner med f.eks. 100 billeder i hver?

Jeg håber på en løsning, som ikke gør det nødvendigt, at starte næsten forfra, det tog en del tid at redigere de to fortællinger.
Avatar billede torben7913 Juniormester
29. oktober 2010 - 07:51 #1
Jeg lukker spørgsmålet. Problemet viste sig at ligge i, at jeg havde billederne liggende på en ekstern harddisk, da de først blev flyttet ind på computerens c-drev,fungerede Photo Story fint.