Avatar billede ssv Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skifte til HEX koder i stedet for RGB i CKEditor

Hello.

Jeg har planer om at bruge CKEditor til at lave simple nyhedsbreve, så det fungerer ikke for mig at farvekoderne er skrevet i RGB og ikke i HEX (#123456). Er der nogle CKEditor-eksperter der kan komme med en løsning på dette problem?

Jeg kan se at hvis man bruger editoren i IE så skriver den HEX koder, men hvis jeg bruger ex. Chrome, så er alle farvekoder i RGB.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 11:43 #1
Jeg ser altså hex (#3399aa) også i Chrome og Firefox..

Hvilken dialog kigger du på ?
Avatar billede ssv Nybegynder
26. oktober 2010 - 17:01 #2
Åbn denne side: http://ckeditor.com/demo

Prøv at ændre tekst-/baggrundsfarven på noget tekst og se så kilden på dette. Så kan du se at koden er skrevet i RGB.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 22:44 #3
Ahh, i sourcen - ja, det gør min faktisk også..
- i selve dialogerne [More Colors...] er det hex.

Gør det noget ?
Avatar billede ssv Nybegynder
27. oktober 2010 - 10:14 #4
Ja, problemet ligger i at jeg skal bruge WYSIWYG editoren til at lave simple nyhedsbreve, så det vil ikke fungere ordentligt med RGB koder.

Derfor ser jeg HEX koder som den eneste mulige løsning :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2010 - 10:31 #5
Om der står
  style="color=#123456;"
eller
  style="color=rgb(34,54,86);"
Begge er valid CSS - Hvorfor er den første bedre end den anden ?
Avatar billede ssv Nybegynder
27. oktober 2010 - 13:10 #6
Jeg tænker ikke valid CSS her; jeg tænker om nyhedsbrevene vil fungere i alle browsere i alle (eller i hvert fald størstedelen) af alle emailklienter. IE håndterer ikke RGB farver godt, derfor laver editoren HEX koder hvis man bruger den i IE.

Sagen er bare helt simpelt at jeg skal have den til at lave HEX koder hele tiden, i alle browsere. Så kan jeg sikre mig at nyhedsbrevene kommer til at se ordentlige ud over hele linjen :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2010 - 14:51 #7
Well, sourcen foreligger jo - så det er "bare" at grave sig ned : )
Avatar billede ssv Nybegynder
27. oktober 2010 - 14:57 #8
Det var derfor jeg skrev herinde. Jeg har selv givet op, så det kunne være der var nogle var hurtigere til at finde "problemet".
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2010 - 15:42 #9
Det lyder, for mig, som om du forsøger at udbedre fejl og mangler i gamle Microsoft-produkter!
- Dét er fast arbejde...
Avatar billede ssv Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:27 #10
Tjo, men det nytter jo ikke at folk i IE ikke kan se farver pga. editoren mener at det er bedre med RGB farver. Hvis jeg bruger editoren i Chrome og laver en side med den, så vil folk i IE ikke kunne se farverne da de er i RGB :-)
Avatar billede ssv Nybegynder
08. november 2010 - 17:42 #11
Okay, kan jeg se jeg ikke får en løsning ud af det her. Lukker.