Avatar billede pnr Nybegynder
25. oktober 2010 - 11:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Den billigste "Photoshop"

Jeg får af og til design af hjemmesider i PSD, og skal så implementere disse designs i nogle templates til web. Derfor har jeg brug for et værktøj, til at slice en PSD op med. Skal jeg købe en Photoshop eller findes der alternativer? jeg har jo ikke brug for alle de avancerede billederedigerings funktioner og andet der er i Photoshop.
Avatar billede Sensity Nybegynder
25. oktober 2010 - 11:57 #1
Hej.

Jeg ved ikke om Photoshop Elements har den funktion, men det er ihvertfald noget billigere.

/sensity
Avatar billede Sensity Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:01 #2
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. oktober 2010 - 12:03 #3
Måske kan gimp bruges. Det er en gratis photoshop.
Avatar billede pnr Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:20 #4
Hej alle og mange tak for jeres kommentar!

@Sensity Jeg vil prøve at hente Elements og se om den bruges.

@michael_stim jeg har "Googlet" lidt på Gimp, og der står noget om at den ikke kan håndtere mange lag i en PSD fil, det skulle den gerne kunne. Ellers et godt bud :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. oktober 2010 - 12:23 #5
Den kan ikke håndtere layers på den måde at det ikke bliver layers, men en jpg, bmp eller hvad du nu vælger at importere som. Men det burde vel være nok til det du skal bruge den til?

Men den kan importere PSD filer ;o)
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2010 - 12:36 #6
Avatar billede webweaver Praktikant
25. oktober 2010 - 15:01 #7
Photoshop
Corel Paint Shop Photo
Paint Shop Pro

Photoshop CS holder altid, og er den proffesionelles valg :-)
Avatar billede pnr Nybegynder
26. oktober 2010 - 08:41 #8
@michael_stim De designs jeg får er tit organiseret i lag, dvs. at forsiden ligger i en "lag mappe" med alle elementer der tilhøre forsiden, undersiden så fremdeles. Derfor har jeg i den grad brug for lag :-)

Jeg har hentet en trial af Elements, og det ser ikke ud til at den kan håndtere mapper i lag.
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2010 - 16:31 #9
Måske denne side kan hjælpe:

http://www.fileinfo.com/extension/psd
Avatar billede pnr Nybegynder
28. oktober 2010 - 13:42 #10
Jeg tror det ender med at jeg køber en Photoshop, det er vist den mest sikre løsning :)

mange tak for jeres kommentare, smid nogle svar så er der point!
Avatar billede Sensity Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:18 #11
:)
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2010 - 02:14 #12
Jeg springer over, ellers tak :-)
Avatar billede pnr Nybegynder
29. oktober 2010 - 14:12 #13
flere der skal nå at have point med inden lukke tid?