Avatar billede zanderk Nybegynder
23. oktober 2010 - 13:49 Der er 9 kommentarer

nyt bundkort

har lige købt nyt bundkort og processor men problemet er jeg kan ikke få noget som helst billed. når jeg tænder for den sker der ingen ting med skærmen og har prøvet med 4 forskellige skærme.
og jeg er sikker på jeg har sat CPU og RAM rigtigt i og er også sikker på at mit bundkort supporter de ram og den processor.

model: foxconn G45M intel
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2010 - 14:00 #1
http://www.foxconnchannel.com/product/motherboards/detail_overview.aspx?ID=en-us0000415
sidder grafikkortet korrekt - prøv evt at justere det lidt frem/tilbage i slot. De enkelte kontaktflader sidder jo ret tæt, så bare en lille forskydning kan lukke.
Skal der bruges separat strøm direkte til dit grafikkort, og er det sat til?
Avatar billede noltus Novice
23. oktober 2010 - 14:15 #2
Først,kører du med onboard grafikkort eller et pci-e kort,kører du med onboart,så prøv at reset cmos(bios) og sæt lige en lille højtaler til bundkortet og lyt om der kommer nogle beep (kapitel 2,side 16 i din manual),du skal i øvrigt altid start med dit onboard grafikkort,derefter gå i bios og ændre det til pci-e og derefter flytte det stik til skærmen,dette gælder kun hvis du har et pci-e grafikkort
Avatar billede zanderk Nybegynder
23. oktober 2010 - 15:26 #3
køre med onboard grafikkort
Avatar billede zanderk Nybegynder
23. oktober 2010 - 15:38 #4
jeg har prøvet at clear cmos mange gange. Har også haft batteriet ude da jeg har læst de skulle hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2010 - 17:13 #5
kommer der nogle beep's fra mobo når du starter?
Avatar billede zanderk Nybegynder
23. oktober 2010 - 19:41 #6
nej der kommer ingen beep's
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2010 - 09:32 #7
defekt vga-stik på mobo - skal byttes.
Avatar billede zanderk Nybegynder
24. oktober 2010 - 12:10 #8
skal ikke kunne sige om det er fordi vga-stikket er defekt men
hdmi-stikket virker heller ikke. og det lyder lidt mystisk at begge to ikke virker når det er helt nyt.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2010 - 12:43 #9
så er det selve gpu'en - eller der mangler noget strøm til mobo.