Avatar billede lord-jonas Nybegynder
22. oktober 2010 - 09:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Umbraco bruger tilladelser

Hej Nørder

Jeg har brug for at forskellige brugere har adgang til forskellige menuer på siden.

fx. Hans må kun rette i menuen blob og alle de ting der ligger under blob
Hanne må kun rettet i menuen pizza og alle de ting der ligger under pizza.

Er det muligt på en eller anden smart måde?
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2010 - 11:08 #1
ja du gør det gennem rettigheder i "Content".

vh
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2010 - 11:10 #2
"permissions"...
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2010 - 11:11 #3
"Hans og Hanne" skal være oprettet under "users", herefter kan du nedarve i Content..
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
22. oktober 2010 - 13:17 #4
Jeg har nu opretet en user, og jeg går ud fra du mener jeg skal under user chanel og ændre deres permissions men der kan jeg kun vælge de barcos jeg har lavet ser det ud til..

Jeg ønsker bare at sige at hans må kun se linket pizza i min menu når han logger ind i umbracoen så han fx. ikke kan rette i siderne, kontakt og om os. og heller ikke kan se dem når han logger ind.
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
22. oktober 2010 - 13:21 #5
Hey super!
Har fundet ud af det, kan jo bare lige læse ordentlig efter..
mange tak for det her er dine point!
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2010 - 14:17 #6
ja, sry, fik vist heller ikke forklaret mig ordentligt :)..

selv tak.