Avatar billede Ole K Novice
20. oktober 2010 - 14:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Harddiskoptager og fremtiden

Jeg har en Sony analog optager der fungere perfekt. Mit behov er, at jeg ser det meste tv på et andet tidspunkt. Når jeg ser en optagelse fra HD så kører timeroptagelser sideløbende.
De maskiner jeg hidtil har kunnet finde med den funktion er alle med Mpeg2.

Hvis det er bedst at vente til næste år, så skulle jeg kunne klare det med en digital boks nu. Men skal jeg så ikke have boksen tændt og med den kanal der skal optages for at det virker. Så skal jeg også huske et skifte kanal på boksen før næste timeroptagelse hvis det er på en anden kanal. Et tilbageskridt. Eller er der noget jeg har misforstået?
20. oktober 2010 - 14:26 #1
Velkommen til E. ...

http://www.recordere.dk/ - se evt. der ???
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2010 - 15:57 #2
Må indrømme jeg har længe ventet på at Panasonic skulle lave en sådan harddiskoptager med mpeg 4. Men som jeg har forstået, kommer det sikkert ikke på tale, så jeg overvejer at købe en digitalbox fra Jem og fix man kan optage på en usb pind. I øvrigt er mit Panasonic fladskærm 3,5 år og uden mpeg 4, så i 2012 der skal jeg under alle omstændigheder have løst det.

Med hensyn til dit spm, så skal du have boksen tændt på de kanaler der skal bruges. Kan tænkes der med nogle af disse er en form for timerfunktion, så du kan indstille den så den kører synkront med din harddiskoptager, så du ikke skal tænke på at skifte kanal.
Avatar billede frem-ad Professor
20. oktober 2010 - 16:35 #3
Hallo
Jeg har også afventet en fra sony med en mpeg 4/dvb-c tuner (som er den optager jeg bruger mest) Men jeg snakede med en radio/tv sælger for et par måneder siden (det er en jeg kender lidt privat) han havde været på kursus/seminar ved sony og der havde spørgsmålet været nævnt og de havde ikke noget i støbeskeen som var den danske afdeling bekendt, så det tyder ikke på det kommer.

Ang. spm. med skift af kanaler så kom jeg i tanke om noget ud fra det som 220661 nævnte. Jeg kan huske at have set for et års tid siden på Panasonic's udlanske hjemmeside at de havde udviklet et system så den kunne "tale" samen trådløs med den  digital boks fra dem selv og triax.
Ved ikke om det er kommet til danmark og om der er andre producenter der har det samme men man kunne jo prøve at snakke med en forhandler om det og nævne at det er set.
Avatar billede Ole K Novice
21. oktober 2010 - 14:21 #4
Hej - tak for oplysningerne. Jeg vil prøve om det kan lade sig gøre med styring af en boks.
Vender tilbage når der er nyt. Er desværre væk i nogle dage. (Operaen i Kbh. kalder)
Avatar billede Ole K Novice
30. oktober 2010 - 13:10 #5
OK jeg har prøvet om det kunne lade sig gøre med en boks der kan styres fra Sony-HD-optageren. Endnu er det ikke lykkedes at finde noget, men jeg fortsætter med at lede.

De to sidste svar har imidlertid fået mig til at tænke over sagen fra en anden vinkel. Det TV jeg har købt (Panasonic) har en timerfunktion så den kan sende optagelse til en extern optager. Efter gennembladring af manualen for den 5 år gl. Sony er jeg kommet frem til følgende:
TV sættes til timeropt. af de programmer jeg ønsker. HD-optageren sættes tilsvarende og vupti fungere det. Dog kan jeg kun se TV på den kanal der pt. bliver optaget, men jeg kan fint se en anden optagelse imens. D.v.s. der kører en optagelse den ene vej og en fremvisning den anden vej gennem skart-kablet samtidig. På den måde bruger HD-optageren TV´s tuner.
Jeg er således ikke så meget på herren mark når jeg klipper forbindelsen til den dyre antenneforening.
Jeg mener derfor denne tråd må slutte her og vil gerne dele point til de to svar, hvis jeg ellers kan finde ud af det.
Avatar billede frem-ad Professor
31. oktober 2010 - 19:12 #6
Jeg sad lige og læste ugens reklamer og der så jeg i bilka reklammen Her: http://viewer.zmags.com/publication/94e8b9fc#/94e8b9fc/120

Side 120 øverst venstre hjørne
Så nu er den der, og det er det vi snakker om.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2010 - 19:52 #7
Så lægger jeg også svar på opfordringen i #5
Avatar billede Ole K Novice
03. november 2010 - 15:12 #8
Ok, men vær lige opmærksom på, at Samsungs HD optagere IKKE kan vise en optagelse samtidig med der optages en anden kanal (jeg har svaret fra Samsung Danmark). Det kan min gamle Sony og det er netop det, der er mit behov. Så jeg må nok vente lidt endnu og klare mig med nødløsningen.